زندگی پی

زندگی پی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

زندگی پی (به انگلیسی: Life of Pi)‏ نام کتابی است نوشته یان مارتل است که در ۲۰۰۱ در کانادا منتشر شد. زندگی پای کتابی درباره مذهب، ترس، طبیعت و سرسختی پایان ناپذیر انسان است. زندگی پی درباره پسر جوانی بنام پی پاتل، فرزند یک صاحب باغ وحش در هندوستان است. پی پاتل در شانزده سالگی همراه خانواده‌اش از هند به طرف کانادا کوچ می‌کند. خانواده پی در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر می‌کنند. در میانه راه کشتی غرق می‌شود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک گورخر زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلو گرمی تنها می‌بیند. در هفته نخست سفر پی بر روی این قایق نجات تنها چیزی که بر همه چیز چیره است کشمکش برای زندگی ست. ادامه کتاب شرح ۲۲۷ روز گمشدگی پی در دریا است. کتاب برنده جایزه بوکر شده و از روش دو تا فیلم هم ساخته شد. که یکیش توسط ژان پیر ژونه فرانسوی و اون یکی توسط آنگ لی تایوانی بوده است. فیلم زندگی پی نامزد ۱۱ جایزه اسکار شده است و اکثر منتقدان ان را ستوده‌اند. موحد منتقم در نقد خود درباره فیلم گفته است:فیلم زندگی پی صرفاً یک فیلم دیدنی و تأثیر گذار نیست، بلکه همانند نخی به ظرافت تابیده شده فیلمی درباره اثبات وجود خداست. نخی که از داستان‌های خیلی دور حکایت می‌کند که نه می‌توانید آن را به تمامی بپذیرید، نه آن را کاملاً رد کنید. ولی به یمن ریسنده (فیلمنامه نویس) فوق‌العاده‌اش به چنان قدرتی بافته شده است که می‌توان آن را در کنار «رابینسون کروزو»ی دانیل دوفو قرار داد حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: ع‍ل‍م‌‏‫، ۱۳۸۳.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری