نوروپسیکولوژی زیبایی شناسی

نوروپسیکولوژی زیبایی شناسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین عشایری

Description

. پدیده زیبایی - شناسی از دیدگاه¬های فلسفی، روان¬شناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد علمی به ویژه با روش تجربی به زیبایی شناسی در دو دهه اخیر بیشتر مورد توجه بوده است. ترکیب کمی و کیفی آرایش اطلاعات از نظر ساختار، و رمزگردانی و تفسیر از سوی پیام گیر به ویژه جنبه هیجانی – عاطفی و دریافت، قضاوت و ارزشیابی داده ها مورد مطالعه و بررسی نوروپسیکولوژی زیبایی شناختی نیز می باشد. سواد و هوش عاطفی فردی، ویژگیهای فرهنگی – اجتماعی و روح حاکم زمان، مداخله¬گرهای متعددی هستند که در بررسی نوروپسیکولوژیک دریافت زیبایی شناسی مورد بحث قرار می-گیرند. نقش هیجانهای ترکیبی که در فعالیتهای عالی ذهن بازتاب زبانی دارند مدتها از سوی ویتگنشتاین، لوکاچ و در نظرگاه های فروید مطرح شده است. منبع مقاله: نشریه دانش و مردم سال هفتم اسفند 1385 شماره 10.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری