زمین شناسی و تکامل سال ششم دبیرستان رشته طبیعی - سال 1354

زمین شناسی و تکامل سال ششم دبیرستان رشته طبیعی - سال 1354

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

مولفین : دکتر جسین گل گلاب ،دکتر مصطفی فاطمی،دکتر عبدالکریم قریب اسمعیل خیامی کتاب دارای دو بخش مجزاست در بخش اول در مورد علم زمین شناسی شامل موقعیت زمین در فضا ساختمان زمین و سنگهای سازنده پوسته زمین به بحث می پردازد در فصل دوم به عوامل تغیر دهنده سطح زمین می پردازد در ادامه بخش اول کتاب به تقسیم بندی تاریخ عمر زمین و دوران های زمین شناسی و اوضاع حیاتی در دوران های مختلف می پردازد. در بخش دوم کتاب به مباحث مربوط به کامل جانداران و با تعریف نوع(گونه) و چگونگی پیدایش جانوران اغاز می شود و سپس به دلایل ترانسفورمیسم و تشریح مقایسه ای و دلایل دیرین شناسی از منظر جنین شناسی می پردازیم . در فصول بعدی علل تغیر انواع و اساس طبقه بندی جانداران و سر انجام تکامل مهره داران شامل ماهی ها دوزیستان خزندگان پرندگان و پستانداران مورد بررسی قرار می گیرند. سرانجام تکامل گیاهان طی دوران مختلف زمین پرداخته می شود. لازم به ذکر است پس از انقلاب اسلامی مباحث مرتبط با بحث تکامل از کتاب های درسی حذف گردید و به ندرت نظریه های لامارک و داروین مطرح می گردند. صرف نظر از درستی و نادرستی این نظریه ها نبایستی صرفا به دلیل تعارض انها با مبانی دینی آنها را در محاق فراموشی افکند. زیرا روح کنجکاو ادمی از دیر باز با این سئوالات روبرو بوده است روزها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا می روم ؟ آخر ننمایی وطنم حق تکثیر: کلیه حقوق این کتاب متعلق به وزارت اموزش و پرورش پیش از انقلاب بود
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری