زمینه ی بحث درباره آیین نگارش

زمینه ی بحث درباره آیین نگارش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد جواد شریعت

توضیحات

محمد جواد شریعت استادیار دانشگاه، این کتاب را برای دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه ادبیات به منظور آشنایی با زبان فارسی و مبانی آیین نگارش نوشته است. وی در این کتاب، مبانی املا و انشا را در دو بخش بیان کرده و در بخش دوم، انواع نوشته ها را در چند موضوع دسته بندی نموده است: نوشته های تشریحی، تخیلی، توصیفی، تحقیقی و انتقادی و اخلاقی و نامه ها. وی به منظور شرح و توضیح مطالب این بخش، نمونه هایی از هر نوشته را آورده است. بخشی از داستانهای ابن سماک تاریخ بیهقی، قصه عینکم رسول پرویزی، فارسی شکر است جمال زاده، ماجرای سفر دماوند و بابا کوهی محمد حجازی، داش آکل، سه قطره خون و جلد هفتم از خمسه نظامی هدایت، اسیر خاک فریدون تنکابنی، روشنفکران بر سر دو راهی محمد علی اسلامی و دو نامه جمال زاده و جلال آل احمد در این بخش آورده شده است. شریعت در مقدمه کتاب آورده که این کتاب تنها مقدمه آشنایی با مباحث زبان و ادبیات است و دانشجویان باید پیش از خواندن این کتاب، با مکتب های ادبی و مباحث نقد داستان نویسی آشنا شوند و مطالبی نیز درباره جمله و جمله بندی بداند. این کتاب، در سال 1348 برای دانشجویان نوشته و چاپ شد. حق تکثیر: موسسه انتشارات مشعل اصفهان، 1348
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری