زندگی و آثار بهار

زندگی و آثار بهار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد نیکوهمت

توضیحات

محمدتقی بهار (1265 – 1330 شمسی) شاعر، پژوهشگر، روزنامه نگار و سیاستمدار برجسته تاریخ ادب و فرهنگ ایران است. دیوان بهار متنوعترین دیوان ادب پارسی درعصرمشروطه است. وطنیات، وصف طبیعت، مدح، طنز، مرثیه های مذهبی، مسائل سیاسی و... ازحوزه های شعری بهار بودند. کتاب پیش رو به قلم احمد نیکوهمت در رابطه با زندگی و آثار بهار و مشتمل بر دو جلد است. جلد اول به زندگی سیاسی و اجتماعی، خدمات مطبوعاتی، آثار، تالیفات و درگذشت محمدتقی بهار می پردازد. در جلد دوم روابط و مناسبات ادبی ملک الشعرای بهار با سخنوران، نویسندگان و خاورشناسان نامداری چون ادوارد براون، علامه اقبال لاهوری، ابوالحسن فروغی، نیما یوشیج و ... مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه های مختلفی از نظم و نثر بهار و سخنرانی ها و چکامه های درگذشت وی دیگر مطالب این مجلد را تشکیل می دهند. کتاب حاضر در سال 1361 توسط گروه انتشاراتی آباد در دسترس مشتاقان قرار گرفت. حق تکثیر: گروه انتشاراتی آباد، 1361
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری