Schlumberger StimCADE 4.01

Schlumberger StimCADE 4.01

  • کاربرد : نرم افزار مناسب جهت انجام فرایندهای اسید کاری
  • نسخه :Version 4.01
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
  • تولید کننده : Schlumberger
  • سال تولید : 2018

توضیحات

نرم افزاری مناسب جهت انجام فرایندهای اسید کاری است. اسید کاری یکی از روشهای مهم برای برقراری ارتباط دوباره سازند و ستون چاه بعد از عملیات حفاری است. مهندسین نفت در جریان هستند که برای حفاری چاه های نفت و گاز از گل حفاری استفاده میشود. در حین استفاده از این گل در هنگام حفاری ارتباط بین سازند و ستون چاه قطع میشود چرا که ذرات جامد این گل به مرور در سازند نفوذ میکند و نهایتا باعث قطع کامل ارتباط آن با ستون چاه میشود. حال برای از میان برداشتن این گل از روی دیواره سازند از اسید استفاده میشود. برای این کار از اسیدهای مختلفی استفاده میشود که استفاده از هرکدام دلایلی خاص خود را دارد.

این نرم افزار قادر است با ارائه خصوصیات سازند و سیال استفاده شده در عملیات حفاری محاسبات مختلفی انجام دهد و عملیات اسید کاری را شبیه سازی کند. تمامی ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در عملیات اسید کاری در این برنامه وجود دارد و متخصصین میتوانند دقیقا ترکیب مورد نظر خود را شبیه سازی کنند. این برنامه با اطلاع از میزان خورندگی اسید و تاثیر آن بر روی مشخصه های سازند میتواند میزان آسیب پذیری سازند و ریسکهای احتمالی این کار را پیش بینی و محاسبه نماید. StimCADE قادر است تا فرایند شبیه سازی را برای مخازن کربناته با دقت بالایی انجام دهد.

نرم افزار با تمرکز بر عملیات اسید کاری ساخته شده است به همین دلیل تمامی قابلیتهای ارائه شده در جهت تسهیل فرایند شبیه سازی در برنامه تعبیه شده است. مهندسین نفت و گاز میتوانند برای انجام فرایندهای اسیدکاری در مخازن نفت و گاز از این برنامه به خوبی استفاده کنند. استفاده از این برنامه باعث میشود تا قبل از انجام فیزیکی و آزمون خطای فرایندهای اسید کاری در محیطهای عملیاتی، آزمایشهای مختلفی در یک محیط امن نرم افزاری انجام شود تا به یک نتیجه گیری کلی برسیم. این کار باعث میشود تا هزینه ها و ریسکهای مخاطره آمیز به حداقل برسد.

برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.

اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری