Thinkbox Krakatoa MX v2.8.5 for 3ds Max 2015-2019

Thinkbox Krakatoa MX v2.8.5 for 3ds Max 2015-2019

  • کاربرد : پلاگین افکت گذاری حرفه ای در تری دی مکس
  • نسخه :Version 2.8.5
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
  • تولید کننده : Thinkbox
  • سال تولید : 2018

توضیحات

Krakatoa MX نام یک پلاگین قدرتمند برای نرم افزار در تری دی مکس (3ds Max) می باشد که شما می توانید با استفاده از این پلاگین افکت های حرفه ای بسازید. شما به کمک این نرم افزار می توانید به ایجاد آتش، دود و انفجارهای کاملا شبیه به واقعیت و حرفه ای، و افکت های کاملا حرفه ای را بر اساس ذرات را در محیط نرم افزار 3ds Max بسازید. در بین تمام پلاگین هایی که به منظور توسعه و رندرینگ سیستم‌های ذره‌ای در بازار وجود دارد، Krakatoa یک پلاگین کاملا متفاوت می باشد. Krakatoa یک موتور رندرینگ و پردازش داده‌های ذره‌ای می باشد که در اینجا منظور از ذره همان Particle ها می باشند. کاربرانی که با این پلاگین قدرتمند آشنایی ندارند، حتماً می‌پرسند که موتورهای رندرینگ قدرتمندی وجود دارند که به سادگی Particle systems ها را رندر می کنند، پس Krakatoa چه کاربردی دارد؟
در جواب باید بگوییم که Krakatoa یک ابزار قدرتمند به منظور تولید و کار با داده‌های عظیم ذره‌ای می باشد. این محصول قرار است که در زمانی که به تعداد بسیار زیادی ذره نیاز داشتید به کمک شما بیاید. در حقیقت Krakatoa مرکزیت داده‌های Particle می باشد. شما می توانید به راحتی در هر نرم‌افزار یا برنامه ای، سیستم ذره‌ای خود را شبیه سازی کنید، سپس به یکی از سه نرم‌افزار 3ds max ،Maya و یا cinema 4D انتقال داده و توسط Krakatoa میلیون ها ذره به شبیه سازی انجام شده اضافه کنید، اصلاح کنید و چندین ویرایشگر بروی آن اعمال کنید، و در نهایت رندر نمایید. از این رو است که Krakatoa یک ابزار متفاوت می باشد. زیرا پلی بین تمامی نرم‌افزارها و پلاگین های ذره‌ای خواهد بود.

Krakatoa دارای دو هسته مرکزی است. یکی هسته پردازشی و دیگری هسته رندرینگ. هسته پردازشی در حقیقت محاسبات مورد نیاز شما را انجام خواهد داد. افزایش حجم ذره ها، ویرایش ها، تغییر زمان حرکتی، پوشش و ... . هسته رندرینگ نیز وظیفه مشخص کردن نحوه رندرینگ ذرات را به عهده دارد. به عنوان مثال می توانید ذرات را به صورت نقطه، نوار، خط و یا با حجم های Voxel رندر نمایید.
Krakatoa برای کار نیاز به یک ورودی دارد. این ورودی می تواند از هر جایی تأمین شود. یکی از مهمترین و قدرتمندترین ابزارهای شبیه سازی سیستم‌های ذره‌ای و مایعات نرم‌افزار RealFlow می باشد. این نرم‌افزار را همگان می‌شناسد و از قابلیت‌های آن با خبر هستند. فرض می کنیم که شما تصمیم دارید که یک شبیه سازی خاص را در این نرم‌افزار پیاده‌سازی کنید. بعد از انجام عملیات با تعداد مشخصی ذره، قصد دارید که به منظور نهایی شدن کار حجم پردازش را افزایش دهید. به عنوان مثال یک گردباد را شبیه سازی کرده‌اید اما به دلیل محدودیت‌های زمانی و سخت افزاری نمی توانید بیش از 1 میلیون ذره را در شبیه سازی realflow دخالت دهید. اینجاست که Krakatoa به عنوان یک پلاگین بی رقیب وارد خواهد شد. شما بعد از شبیه سازی، صحنه خود را به یکی از نرم افزارهای ذکر شده انتقال می‌دهید که در نتیجه این اطلاعات، ورودی Krakatoa را تشکیل خواهند داد. حال می توانید با استفاده از قابلیت‌های بسیار قدرتمند این نرم افزار، ویرایش های مورد نظر را به روی ذرات انجام دهید و در نهایت رندر کنید.

در حال حاضر Krakatoa دارای پسوند هایی می باشد. به عنوان مثال Krakatoa MX پلاگین این برنامه برای 3ds max و Krakatoa MY نسخه Maya و Krakatoa C4D هم که مشخصاً برای نرم‌افزار Cinema 4D و در نهایت Krakatoa SR که به معنای Stand-alone می باشد و به صورت مستقل و بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی اجرا می شود. نسخه های مایا و سینِما 4d و SR بر روی هر دو سیستم عامل Apple OSX و Windows اجرا می‌شوند و نسخه 3ds Max فقط بروی ویندوز قابل اجراست.
این محصول تماماً از قدرت CPU استفاده می کند بنابراین نیاز به کارت گرافیک خاصی برای اجرای آن نخواهید داشت. یکی از بهترین قابلیت‌های Krakatoa این است که از تمام توان پردازنده استفاده می کند. بسیاری از برنامه‌های گرافیک سه بعدی و شبیه سازها نمیتوانند از تمام توان پردازنده بهره مند شوند. حتماً بارها مشاهده کرده‌اید که در زمان پردازش های سنگین و شبیه سازیها، فقط چند هسته از تمام هسته ها زیر بار پردازش می‌روند و مابقی آن ها در حالت بیکار هستند. اما Krakatoa از تمام هسته های پردازنده به خوبی استفاده می کند.
هدف اصلی و اولیه Krakatoa افزایش حجم ذرات بوده و هست. شما می توانید میلیون‌ها و میلیاردها ذره را به سادگی پردازش کنید در حالی که Krakatoa مدیریت بسیار دقیق و کاملی بروی حافظه مصرفی در زمان کار و رندر خواهد داشت. بیشتر تصاویری که از حجم های عظیم Particle systems مشاهده میکنید توسط Krakatoa پردازش شده است. این محصول واقعاً در کار خود خبره است و یکی از بهترین گزینه برای ساخت صحنه‌های عظیم دود، آتش، گردو غبار، ذرات معلق و حتی موضوعات solid می باشد. Krakatoa دارای یک محیط Node-Based به نام Magma برای اعمال دستورات و تغییرات مورد نظر می باشد.
Krakatoa یکی از استادان Caching ذرات است. کافی است که چندین بار پردازش های تکراری را انجام دهید تا متوجه شوید که این نرم‌افزار با چه قدرتی کار می کند. در آخرین نسخه از این محصول می توانید ذرات بدست آمده از سیستم LIDAR را نیز به عنوان ورودی داده‌ها مورد استفاده قرار دهید. جالب تر از آن اینکه Krakatoa در حال حاضر مو و پشم را نیز جز ورودی های خود قبول می کند و شما می توانید حجم Hair های شبیه سازی شده در محیط را به طرز معجزه آسایی افزایش دهید. شما می توانید در این محیط به راحتی تغییرات و ایده‌های خود را اعمال کنید و از قدرت آن لذت ببرید. این محیط یکی از نقاط قوت Krakatoa می باشد. قابلیت‌های و سادگی کار با Node ها می تواند سرعت تنظیمات شما را بسیار افزایش دهد.

قابلیت های کلیدی پلاگین Krakatoa MX:
- دارای دو هسته مرکزی شامل هسته پردازشی و هسته رندرینگ
- برای گزینه برای ساخت صحنه‌های عظیم دود، آتش، گردو غبار، ذرات معلق و ...
- دارای محیط Node-Based برای اعمال دستورات و تغییرات مورد نظر
- استفاده از تمامی ظرفیت CPU برای رفع نیاز به کارت گرافیک ویژه
- انتقال طرح ها به سه نرم‌افزار 3ds max ،Maya و یا cinema 4D
- و ...

Description

Krakatoa MX for 3ds Max is Thinkbox Software's production-proven Volumetric Particle Rendering, Manipulation and Management Toolkit for Autodesk 3ds Max.
It provides a pipeline for acquiring, caching, transforming, modifying, deforming, culling, shading and rendering vast quantities of particles at unprecedented speed to represent natural phenomena like dust, smoke, silt, ocean surface foam, plasma and even solid objects. Krakatoa integrates well with Particle Flow, the flexible 3ds Max built-in Event-Driven Particle System, and provides data exchange capabilities for sharing particles with other 3D and simulation applications.

The Krakatoa renderer is CPU-based, highly optimized and heavily multi-threaded. It does not require the presence of a GPU and can be used successfully on any hardware running Windows or Linux including laptops and render nodes without dedicated high-end graphics accelerators.

Krakatoa's memory footprint adapts dynamically to the requested features, with a minimum memory usage of 26 bytes per particle.

Krakatoa supports volumetric and additive particle shading and allows the mixing of the two modes. The volumetric shading includes per-particle control over Color, Density, Emission and Absorption. The Density controls for the lighting and shading calculations can be decoupled to provide higher control over the final results.

برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.

اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری