برسی اثرات اورانیوم ضعیف شدن بر انسان و محیط

برسی اثرات اورانیوم ضعیف شدن بر انسان و محیط

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر پروین نصیری
  • ناشر :  دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

توضیحات :  استفاده از اورانیوم ضعیف شده به علت پتانسیل بالای خطر آن برای سلامتی،به شدت بحث بر انگیز است. وقتی یک پرتابه با زره برخورد می کند، مشتعل میشود و تبخیر می شود. نتیجه غبار اکسید اورانیوم است، که می تواندکیلومترها جابجا شود و به وسیله باد پخش شود. در این صورت نه تنها توسطسربازان حاضر در میدان جنگ، که توسط غیر نظامیان هم استنشاق خواهد شد. درداخل بدن، تشعشعات آلفا میتواند مستقیما سلامت جسمی را به مخاطره اندازد. این خطر وقتی مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را انبار کرده اند وجود ندارد،چرا که تشعشعات آلفا از روکش گلوله ها به بیرون نمی تواند سرایت کند. مخالفان، اورانیوم ضعیف شده را ماده ای غیر مجاز می دانند و استفاده از آن را جنایت جنگی می دانند.   برچسب ها : . انرژی هسته ایی, اوانیوم ضعیف شده, اورانیوم, بیماری های کودکان, سلاح شیمیایی, سلاح میکروبی, سلاح هسته ایی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری