آشنایی با قانون فقه

آشنایی با قانون فقه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر محمدحسین شعبانی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

توضیحات : احکام فقهی، قوانین و وظایف عملی برای هر مکلف را بیان می کند . بدین معنی که هرچه از مکلف سر می زند اعم از هر گفتار و کردار، تصرف و دخالت در امور، احکام و مقررات آن می زند مشروح و یا به صورت کلی در اسلام آمده است که به آن علم فقه گفته می شود. فقه در لغت به معنی فطانت، زیرکی، مهارت، علم و آگاهی، بصیرت، فهم و درک مطلق ذکر شده است. پیش از بعثت رسول اکرم و نشر معارف اسلامی ، لفظ فقه و مشتقات آن در معنی علم و فهم مطلق اعم از فهم و درک دینی و غیردینی استعمال می شد ولی پس از بعثت نبی مکرم اسلام و نشر معارف اسلام، علاوه بر معانی لغوی بالا به معنی بصیرت در دین و آگاهی از آن، اعم از اعتقادات و احکام عملی و دیگر معارف اسلامی مصطلح گردید، ولی به تدریج شمول خود ر ا از دست داده و به سبب کثرت استعمال، به معنی اصطلاحی امروز خود یعنی: » علم به احکام شرعی فرعی که از راه ادله تفصیلی آن به دست می آید « تعریف شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری