جو زمین، ساختار و ترکیب باد و فشار هوا

جو زمین، ساختار و ترکیب باد و فشار هوا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : الهه خسروی
  • چاپ و سال / کشور: 2010

توضیحات

توضیحات :  بسیاری از مردم پوشش اطراف زمین را که جو نامیده می شود به مشابه پوششی تحت عنوان اقیانوس هوا می شناسند که زمین را احاطه کرده است . آنچه که بر روی کره زمین حیات را مقدور ساخته است ارتباط منظم بین اعضای تشکیل دهنده پوشش با طبقات مختلف است که این طبقات وظیفه بسیار مهم در ایجاد و ادامه حیات  دارا می باشند ، به طوری که حذف هر لایه موجب تحول و دگرگونی در طبقات دیگر و تغییر کامل مکانیسم فعلی می شود. جو زمین بنا به ترکیبات، عکس العمل های شیمیایی، یونیزاسیون، دما و فشار و … بر حسب ارتفاع طبقه بندی می شود. پدیده هایی نظیر حرارت، فشار و بادها، بارندگی و… عناصر اقلیمی هستند که تحت تاثیر عوامل اقلیمی نظیر عرض جغرافیایی، دوری و نزدیکی به دریاها، ارتفاع، ناهمواریها و جهت آنها، زنجیره های پرفشار و کم فشار و اشکال مختلف جغرافیایی می باشند.   برچسب ها : . اتمسفر, اقیانوس هوا, الهه خسروی, باد موسمی, پوشش زمین, جو زمین, ساختار بادها, فشار هوا, کره زمین, گودال ماریانا, ناهمواری های زمین, یونیزاسیون
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری