دورنمای رستاخیز در ادیان پیشین قرآن

دورنمای رستاخیز در ادیان پیشین قرآن

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید قطب
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

توضیحات : کتابی است درباره روز رستاخیز از دیدگاه قرآن و ادیان دیگر مساله معاد مساله بسیار گسترده ای است زیرا از یک جهان بسیار وسیع سخن می گوید وچون عالمی است ناآشنا و از جهات زیادی با جهان ما متفاوت است نخست اینکه به خاطر تازگی هایش حس کنجکاوی هر انسانی را بر می انگیزد . دیگر اینکه توجه به مساله معاد و مخصوصا جزییات ، اثر روانی و تربیتی فوق العاده سازنده ای در روح انسان و طبعا در تمام زندگی او دارد در جای جای قران مجید بعد از موضوع ایمان به جهان دیگر آمده و تقریبا در ۳۰ آیه این دو موضوع را قرین هم قرار داده و در بیش از یکصد مورد به الیوم الاخر اشاره نموده است . صراط پلی که بر روی دوزخ کشیده شده و همگان باید از آن بگذرند که در این مورد تعبیرات فراوانی شده که نشان می دهد که برای وصول به کانون رحمت الهی یعنی بهشت باید ازروی جهنم گذشت و این کار جز برای نیکان میسر نیست . افراد آلوده و مجرم هرگز قدرت عبور از این پل و گذرگاه را ندارند و به زودی در دوزخ سقوط میکنند. برچسب ها : . ادیان پیشین قرآن, بهشت, پل سراط, جهنم, روح انسان, روز رستاخیز, سید قطب, کانون رحمت الهی, مساله معاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری