پرورش سبزی و صیفی

پرورش سبزی و صیفی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اسماعیل پورکاظم
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

پرورش سبزی و صیفی کتاب پرورش سبزی و صیفی به قلم اسماعیل پورکاظم ضمن معرفی انواع سبزیجات، نحوه چگونگی کاشت و پرورش آن‌ها را به صورت کامل و گام به گام شرح می‌دهد. سبزی و صیفی جزو منابع بسیار مهّم غذایی بشر هستند. آن‌ها اصلی‌ترین تأمین کنند‌ی ویتامین‌ها، رنگدانه‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش بارزی را در تأمین سلامتی و شادابی انسان‌ها بر عهده دارند. برخی از سبزیجات و صیفی‌ها را می‌توان به آسانی در باغچه‌های کوچک خانگی، حیاط‌های پشتی، پشت بام‌ها، تراس‌ها، فضای محدود آشپزخانه‌ها، دیوارها، پاسیوها و آویزها با کمک نور طبیعی و یا مصنوعی پرورش داد و بدین ترتیب بخش کوچکی از نیازهای خانواده را فراهم ساخت و آرامش روانی را بر محیط زندگی گسترانید. اینگونه فعالیت‌های کوچک تولیدی خانواده‌ها در مجموع می‌توانند بخش مهمّی از اقتصاد کشاورزی جامعه را تشکیل دهند و امنیت عذایی پایداری را در راستای نیل به خودکفایی کشور فراهم سازند. در بخشی از کتاب پرورش سبزی و صیفی می‌خوانیم: ترخون گیاهی علفی و چندساله است که به ارتفاع 150 سانتیمتر رشد می‌کند. این گیاه دارای ریشه‌های مستقیم و ساقه‌های زیر زمینی افقی است. برگ‌های ترخون باریک، بلند، بدون دندانه و فاقد کرک هستند. گل‌های ترخون به صورت مجتمع و در قالب یک خوشه قرار می‌گیرند. گیاه ترخون مقاوم به سرما است بطوریکه تا 15 - درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. وجود شرایط گرم و آفتابی بر میزان اسانس گیاه می‌افزایند. زمین ترخون را در پائیز شخم می‌زنند تا بقایای گیاهی بپوسند و کود دامی با خاک مخلوط گردند. شخم دوّم را در اوایل بهار انجام می‌دهند و زمین را با دیسک و ماله زمین هموار می‌سازند. کلمات کلیدی: کشاورزی، محصولات کشاورزی، محصولات زراعتی، دانلود کتاب کشاورزی، آموزش کشاورزی، آموزش زراعت، پرورش سبزی، آموزش پرورش سبزی، پرورش سبزی و صیفی، برچسب‌ها: کشاورزی، محصولات کشاورزی، محصولات زراعتی، دانلود کتاب کشاورزی، آموزش کشاورزی، آموزش زراعت، پرورش سبزی، آموزش پرورش سبزی، پرورش سبزی و صیفی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری