100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی

100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شهنوازی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی کتاب 100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی اثر علی شهنوازی و مصطفی کریم زاده خویی به مسئله فقه و حقوق اقتصادی، که رشته دانشگاهی جدیدی است پرداخته است. این رشته از ترکیب سه دانش فقه، حقوق و اقتصاد تشکیل یافته است. راه‌اندازی رشته فقه و حقوق اقتصادی این فرصت را فراهم نموده که با یک نگاه سیستمی به تعاملات بشری در چارچوب یافته‌های فقهی، حقوقی و اقتصادی توجه شود. مطالب این کتاب در سیزده حوزه و در قالب پرسش و پاسخ می‌کوشد به شفاف شدن موضوع یاری رساند. این سیزده حوزه که هریک در قالب یک فصل آمده عبارت از ۱-نظام اقتصادی اسلام، ۲-آیات الاحکام حقوق اقتصادی، ۳-فقه و حقوق محیط‌زیست، ۴-فقه و حقوق مشارکت‌های تجاری، ۵-فقه و حقوق بازارهای مالی، ۶-مسئولیت مدنی، ۷-تحلیل اقتصادی حقوق، ۸-حقوق رقابت، ۹-حقوق قراردادهای بین‌المللی، ۱۰-حقوق تأمین مالی سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۱-فقه و حقوق ابزارهای مشتقه، ۱۲-حقوق بازار بورس و ۱۳-اقتصاد ایران می‌باشند. رشته فقه و حقوق اقتصادی به‌جای نگاهی انتهاگرا، رویکردی فرایندی را تعقیب کرده و می‌کوشد اقتصاد را در چارچوب فقه و حقوق بررسی نماید و دیدی پیشرفته‌تر از مطالعه فقه، حقوق و اقتصاد به‌تنهایی ایجاد می‌کند. مطالب کتاب در دو قسمت شامل سیزده فصل به ترتیب حوزه‌های مورد اشاره و منابع مرتبط با فصول، سازمان‌دهی شده است. کلمات کلیدی: فقه، حقوق اقتصادی، حقوق اقتصادی چیست، معرفی رشته حقوق اقتصادی، تعریف حقوق اقتصادی، رشته حقوق اقتصادی، برچسب‌ها: فقه، حقوق اقتصادی، حقوق اقتصادی چیست، معرفی رشته حقوق اقتصادی، تعریف حقوق اقتصادی، رشته حقوق اقتصادی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری