مدیریت علف‌های هرز باغات میوه

مدیریت علف‌های هرز باغات میوه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اسماعیل پورکاظم
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

مدیریت علف‌های هرز باغات میوه کتاب مدیریت علف‌های هرز باغات میوه توسط اسماعیل پورکاظم گردآوری و منتشر شده است. علف هرز (weed) گیاهی است که بطور ناخواسته در خارج از محل رستنگاه طبیعی می‌روید و این موضوع می‌تواند تمامی گونه‌های گیاهی را شامل شود. علف‌های هرز برای کسب آب، مواد غذایی و در صورت برخورداری از ارتفاع زیاد جهت کسب نور با درختان میوه به رقابت برمی‌خیزند. رقابت (competition) یک چیز مادی نیست بلکه تلاشی جهت اظهار وجود و برتری طلبی است. رقابت اِعمال قدرت در جوامع گیاهی است بطوریکه بدون در نظرگرفتن مکانیزم بکار رفته، تمایل به محدودسازی و انهدام گیاهان ضعیف تر را دارند. رقابت زمانی به حداکثر می‌رسد که منابع قابل دستیابی جهت رشد گیاهان دچار محدودیت شوند. رقابت دخالتی منفی است و در مکانی بوقوع می‌پیوندد که تقاضای همزمان برای یک منبع محدود وجود دارد. هر دو گیاه در این حالت دچار تحمل مرارت و دشواری می‌شوند ولیکن تحمل آن برای یکی از آنان دشوار‌تر است. علف‌های هرز می‌توانند اثرات تأسف انگیزی بر رشد درختان میوه بواسطه رقابت با آنان جهت جذب آب، فضا و مواد غذایی برجا بگذارند. بسیاری از علف‌های هرز دارای اثرات "ضدیت" (antagonistic) و یا "آلیلوپاتیک" (allelopathic) بر درختان هستند. آزمایشات مربوط به کنترل علف‌های هرز توسط روش‌های مختلف نشان می‌دهند که درختان جوان در طی سال‌های اوّل ممکن است به میزان - به کاهش رشد دچار شوند اگر به علف‌های هرز اجازه داده شود تا آزادانه با درختان میوه به رقابت برخیزند. کلمات کلیدی: دانلود کتاب کشاورزی، علف هرز، محصولات کشاورزی، پرورش گل و گیاه، آموزش پرورش گل و گیاه، گل و گیاه، باغداری، دانلود کتاب باغداری، نگهداری از باغات میوه، برچسب‌ها: دانلود کتاب کشاورزی، علف هرز، محصولات کشاورزی، پرورش گل و گیاه، آموزش پرورش گل و گیاه، گل و گیاه، باغداری، دانلود کتاب باغداری، نگهداری از باغات میوه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری