کشاورزی بیودینامیک: تعامل زنده و پویای کشاورز با زمین

کشاورزی بیودینامیک: تعامل زنده و پویای کشاورز با زمین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اسماعیل پورکاظم
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

کشاورزی بیودینامیک: تعامل زنده و پویای کشاورز با زمین کتاب کشاورزی بیودینامیک اثر اسماعیل پورکاظم و عبدالحسین یوسفی مشهور به تعامل زنده و پویای کشاورز با زمین پرداخته است. هرچیز طبیعی ضرورتاً از طریق شکل و وضعیتش (gesture) شناخته می‌شود چنانکه داشتن بینش دقیقی از شرایط اقلیمی نظیر سایه یا آفتابی بودن، خشکی یا مرطوب بودن، نوع خاک و میزان حاصلخیزی هرمنطقه بسان درک زیان طبیعت می‌توانند انسان را به بیشترین دستاوردها یاری رسانند. نظام گیتی، انوار خورشید، ماه، سیارات و ستارگان بطور منظم به گیاهان می‌رسند و در رشد آنان نقش دارند بطوریکه درک چگونگی و میزان اثرات هرکدام می‌تواند ما را به تنظیم امور کشاورزی از جهات زمان آماده‌سازی زمین، کاشت، داشت و برداشت بمنظور کسب بیشترین راندمان محصول رهنمون شوند. زندگی گیاهان در گرو زنده بودن خاک: چهار عنصر آب، خاک، هوا و دما از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در کشاورزی هستند. خاک را می‌توان پدیده‌ای زنده و پویا تصوّر نمود که تدارک و تأثیراتش بر سلامتی گیاهان و کیفیّت محصولاتشان اساسی است لذا علم بیودینامیک به ثبات، پایداری و سلامت خاک بعنوان اهداف اصلی خود می‌نگرد. کتاب "کشاورزی بیودینامیک" مشتمل بر مطالب و موضوعات زیر می‌باشد: 1) تاریخچه کشاورزی بیودینامیک 2) کشاورزی بیودینامیک 3) گسترۀ جهانی کشاورزی بیودینامیک 4) ارزشیابی خاک و کمپوست 5) عصاره‌های گیاهی و کودهای آلی مایع 6) کود سبز 7) محصولات پوششی 8) تناوب‌های زراعی و کاشت گیاهان همراه 9) دام‌ها و مزارع بیودینامیک 10) تأثیرات سیاره‌ای 11) تقویم بیودینامیک 12) سازمان‌های بیودینامیک 13) انجمن‌های حامی کشاورزی بیودینامیک 14) پژوهش‌های بیودینامیک 15) مخالفت‌ها و انتقادات 16) کاربرد گیاه "ویتایورگراس" در پروژه‌های حفاظت از منابع خاک و آب کلمات کلیدی: دانلود کتاب کشاورزی، محصولات کشاورزی، کشاورزی بیودینامیک، ورمی کمپوست، برچسب‌ها: دانلود کتاب کشاورزی، محصولات کشاورزی، کشاورزی بیودینامیک، ورمی کمپوست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری