نمایشنامه چاقی ساد

نمایشنامه چاقی ساد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهروز مرکباتی لنگرودی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

نمایشنامه چاقی ساد کتاب نمایشنامه چاقی ساد نوشته شهروز مرکباتی لنگرودی درباره مارکی دو ساد که شخصیتی بحث برانگیز است، این نمایشنامه‌ روزهای پایانی زندگی او را روایت می‌کند. ساد کتاب‌های بسیاری نوشت که ژوستین و فلسفه در اتاق خواب از مهم‌ترین آنها هستند، سادیسم از نام او گرفته شده و البته امروزه به هر نوع رفتار دگرآزارانه‌ای اطلاق می‌شود و فقط اشاره به رفتار جنسی ساد ندارد. نمایشنامه‌ی حاضر براساس معدود نوشته‌های ترجمه شده به زبان فارسی و مقالات موجود خصوصاً مقاله‌ی دوبوآر درباره‌ی ساد نوشته شده است. خواننده‌ی فارسی زبان لازم است بیشتر و بیشتر درباره‌ی نویسنده‌های عجیب بداند و نبود ترجمه‌ای از آن‌ها کاملاً حس می‌شود و در مورد ساد این موضوع خیلی حادتر است. یعنی آنچه از او ترجمه شده تقریباً هیچ است. در قسمتی از نمایشنامه چاقی ساد می‌خوانید: لاتو: شبا دستمو با لیموی تازه می‌شورم... ساد: جدا؟ لاتو: بله...از مادربزرگم یاد گرفتم مارکی... ساد: فردا سفارش میدم یه گاری لیموی تازه بیارن.. از فردا استحمام فقط با لیموی تازه... لاتو: چشم... ساد: انقدر نگو چشم... لاتو: چی بگم؟ ساد: بگو احمقانه ست.. با لیمو که تمیز نمی شیم.... می شیم؟ لاتو: با لیمو که تمیز نمی شیم... ساد: چرا؟ لاتو: چرا چی؟ ساد: چرا احمقانه ست؟ لاتو: نمی دونم ارباب... ساد: پس برو شلاقو بیار... لاتو: کدومشون؟ ساد: اون کوچیکه...محبوبمو...همون که صدای زیبایی ایجاد میکنه موقع خوردن به تنت... کلمات کلیدی: تئاتر، نمایشنامه اجتماعی، نمایشنامه چاقی ساد، نمایشنامه جالب، برچسب‌ها: تئاتر، نمایشنامه اجتماعی، نمایشنامه چاقی ساد، نمایشنامه جالب
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری