احادیث امام باقر (ع)

احادیث امام باقر (ع)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عزیز باقریار
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

احادیث امام باقر (ع) کتاب احادیث امام باقر (ع) اثری از عزیز باقریار که شامل 786 حدیث از امام باقر (ع) است. محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب مشهور به امام باقر (ع) و ملقب به باقرالعلوم، امام پنجم شیعیان است. او حدود ۱۹ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت. دوره امامت امام باقر (ع) با ضعف دولت بنی‌امیه و درگیری آنان با عباسیان بر سر قدرت همزمان بود. امام باقر (ع) در این دوره، جنبشی علمی پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق (ع) به اوج خود رسید. گفته‌اند که امام باقر (ع) در علم، زهد، عظمت و فضیلت، سرآمد بود. از آن حضرت روایات بسیاری در زمینه‌های فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل کرده‌اند. در دوره امامت او، گام‌های بزرگی در تدوین دیدگاه‌های شیعه در رشته‌های گوناگون اخلاق، فقه، کلام، تفسیر و... برداشته شد. چندین حدیث از امام باقر(ع) به شرح زیر است: امام باقر علیه السلام: هرکه مى خواهد غذا به او زیان نرساند... باید غذا را خوب بجود. امام باقر علیه السلام: زکات دانش، آموختن آن به بندگان خدا است . امام باقر علیه السلام: اگر مردم مى‌دانستند در زیارت مزار امام حسین علیه السلام چه فضیلتى است از شوق آن مى‌مردند. امام باقر علیه السلام: آن که به خدا توکّل کند ، مغلوب نشود و آن که به خدا توسّل جوید، شکست نخورد . کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث، احادیث امامان، احادیث شیعیان، احادیث امام باقر، حدیث از امام باقر، احادیث کوتاه امام باقر، برچسب‌ها: دانلود کتاب حدیث، حدیث، احادیث امامان، احادیث شیعیان، احادیث امام باقر، حدیث از امام باقر، احادیث کوتاه امام باقر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری