وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست؟

وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محسن بهشتی پور
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست؟ به‌ راستی هدف و منظور خدا از آفرینش ما انسان‌ها چه بوده است و دیگر اینکه وظیفه‌ی ما در برابر این جهان هستی چیست؟ براساس دلایل عقلی فراوان مثل برهان نظم، برهان علیت و غیره ثابت می‌شود که پیدایش جهان و ورود موجودات در آن تصادفی نیست و یک مبدأ توحیدی واحد دارد که آن هم خداوند است و اوست که کامل‌ترین موجود و دارای صفات بی شماری است و حکمت خدا اقتضا می‌کند که این سیستم هدف‌دار باشد. جهان مشهود و هر پدیده آن مجموعه‌ای خاص است در سطح کل با دو جنبه حائل (خلق – امر)، ( ظاهر – باطن)، (پوسته – محتوا)، به طوری که جنبه ظاهری شامل اجزایی متناسب، هم سنخ و در رابطه اکمال متقابل می‌گردد و جنبه باطن مربوط به پیوستگی، حیات و تدبیر آن می‌شود و پدیده با پیروی از آئین فطرت که شالوده وجودش بر اساس آن استوار است. به این ترتیب تمامی قوانین به خوبی اجرا و بنا بر امر خداوند تمامی کائنات در حرکت به سوی الله که کمال مطلق است پیش می‌روند. انسان موجودی تماماً ماورای طبیعی است و معنویت او بیان این حقیقت . کل دانش، هنر، فرهنگ و احساسات بشری بیان‌گر دریافت‌های ماورای طبیعی بشر از طبیعت است؛ اما خیلی از پدیده‌هایی که اسرار آمیز به نظر می‌رسیدند؛ کاملاً توجیه پذیرند و به روشنی قابل درک. زندگی انسان باید ترکیبی از دانش منطقی و احساس عاطفی باشد. کلمات کلیدی: آفرینش انسان‌ها، پیدایش جهان، جهان هستی، کتاب وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست، وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست، برچسب‌ها: آفرینش انسان‌ها، پیدایش جهان، جهان هستی، کتاب وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست، وظیفه‌ی ما در برابر جهان هستی چیست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری