مدیریت آفات زراعی

مدیریت آفات زراعی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منصوره سجادی نائینی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

مدیریت آفات زراعی با رشد سریع جمعیت جوامع بشری و افزایش تقاضا برای موادغذایی، تحول شگرفی در کشاورزی سنتی ایجاد گردید و کودهای شیمیایی، فراورده‌های هورمونی و سایر عوامل خطرزا برای محیط زیست به صورت کنترل نشده و بی رویه به بخش کشاورزی وارد شدند تا این بخش بتواند به تقاضای رو به رشد موادغذایی پاسخ دهد. اما این افزایش تولید مشکلات زیست محیطی و اجتماعی گوناگونی از جمله نگرانی درخصوص کیفیت مواد غذایی و به خطر افتادن سلامت افراد را به دنبال داشته است. لذا یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان در راستای بهبود کیفیت موادغذایی گام برداشت؛ مدیریت تلفیقی آفات می‌باشد. مقاله حاضر درصدد است تا به بحث در خصوص مدیریت تلفیقی آفات در راستای بهبود کیفیت موادغذایی بپردازد. برطبق نتایج به دست آمده، در مدیریت تلفیقی آفات از روش‌های زراعی، فیزیکی و مکانیکی، بیولوژیکی برای کنترل آفات به منظور کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌ها استفاده کرده و به روش شیمیایی به عنوان آخرین راهبرد اجرایی با در نظر گرفتن حداقل اثرات سوء برای محیط زیست توجه می‌شود. کلمات کلیدی: دانلود کتاب کشاورزی، مهندسی کشاورزی، آفت کش ها، آفات گیاهان، بیماری های گیاهان، آفت های کشاورزی، برچسب‌ها: دانلود کتاب کشاورزی، مهندسی کشاورزی، آفت کش ها، آفات گیاهان، بیماری های گیاهان، آفت های کشاورزی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری