بیماری آتشک در درختان میوه

بیماری آتشک در درختان میوه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جهاد کشاورزی
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

بیماری آتشک در درختان میوه بیماری آتشک یا همان فایر بلایت که توسط یک نوع باکتری ایجاد می شود یکی از شدیدترین و مخرب ترین بیماری درختان میوه دانه دار محسوب می شوند که بیشترین خسارت را به درختان گلابی، سیب وارد می کند. انتخاب نام آتشک یا سوختگی آتشین برای این بیماری ظاهرا به جهت توصیف وضعیت درختان مبتلا بهترین انتخاب بوده است چرا که با داشتن شاخه ها و برگ های سیاه شده، ظاهری کاملاً مشابه به یک درخت آتش گرفته به خود می گیرد. بیماری آتشک نه تنها منجر به کاهش سالیانه محصول درخت می گردد بلکه به واسطه انهدام شاخه های کوچک میوه دهنده و شاخه های اصلی وگاه تمام درخت باعث کاهش محصول در سالهای بعد نیز می شود و نهال های مبتلا در خزانه ها به علت آلودگی به باکتری غیر قابل فروش شده و آلودگی درخت منجر به مرگ آن می گردد به همین جهت خسارت شدیدی در باغات میوه ایجاد می کند. کلمات کلیدی: باغداری، آفات گیاهان، بیماری های گیاهان، بیماری آتشک، آفت درختان میوه، دانلود کتاب کشاورزی، برچسب‌ها: باغداری، آفات گیاهان، بیماری های گیاهان، بیماری آتشک، آفت درختان میوه، دانلود کتاب کشاورزی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری