تهاجم و شکست شوروی در افغانستان

تهاجم و شکست شوروی در افغانستان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعادتملوک تابش هروی
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

تهاجم و شکست شوروی در افغانستان بررسی مسئل حمل نظامی شوروی به افغانستان را، و یا به صورت دقیق تر، روح و یا جوهر استعمار ـ با در نظر گرفتن معنای درست این اصطلاح که عبارت از ایدۀ آبادانی باشد و معنای انحرافی و مصطلح شدۀ آن که ایدۀ تجاوز و بهره کشی را تداعی می دارد ـ از چند بعد و پهلو قابل بررسی و دقت می باشد. استعمار را می توان از نگاه خشک و خالییِ سیاست تدقیق کرد، از نگاه حقوق بین المللی نیز، از نگاه فلسفۀ حقوق و سیاست نیز، از دیدگاه اقتصاد نیز، از چشم انداز یک استعمارگر و یا یک دولت استعماری و یا یک ملت استعمار شده نیز، از پهلوی اخلاق و روابط اجتماعی نیز، از مجرای دید مذهبی خالص نیز، از بعد نظامی نیز، و بالاخره از چشم انداز فرهنگ و ایدئولوژی نیز. حمله شوروی را به افغانستان نیز می توان در رابطه با هر یک از این دیدگاه ها مورد تأمل قرار داد، و ما در این نبشته بر آن شدیم تا مسئله را در رابطه با فرهنگ و ایدئولوژی دولت مردان شوروی مورد تدقیق قرار دهیم. کلمات کلیدی: شوروی در افغانستان، جنگ افغانستان و شوروی، برچسب‌ها: شوروی در افغانستان، جنگ افغانستان و شوروی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری