نهج الفصاحه

نهج الفصاحه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

نهج الفصاحه احادیث زندگی ساز و سخنان گران بهای پیام آور بزرگ اسلام کتاب نهج الفصاحه، مشتمل بر روایات و کلمات حضرت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ می باشد. این کتاب در دو قسمت احادیث و خطبه ها، تنظیم شده است. علّت نام گذاری این مجموعه وزین به نهج الفصاحه به خاطر حدیث پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ است که فرموده اند: «انا افصح العرب» من فصیح ترین فرد عرب هستم. مؤلّف سخنان پیامبر را در موضوع فضیلت و اخلاق آورده و از آوردن احادیث فقهی و ... خودداری کرده است. بعضی از کلمات این مجموعه در ردیف کلمات قصار علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ نقل شده و در بعضی موارد در مفهوم معنی و حتی لفظ شبیه هم می باشند. این توارد را مؤلّف چنین بیان می کند: «توارد بسیاری از کلمات و اخبار منتسب به علی ـ علیه السلام ـ با احادیث و کلمات پیامبر دیده می شود، که در گمان بعضی ها این نتیجه اشتباه راویان است . ولی حقیقت این است که تقارب و تشابه معنوی که میان محمّد و علی ـ علیهما السلام ـ وجود دارد، این تشابه را به وجود آورده است». کلمات کلیدی: دانلود نسخه کامل نهج الفصاحه، احادیث نهج الفصاحه، متن نهج الفصاحه، سخنان پیامبر اسلام، دانلود احادیث پیامبر اسلام، سخنان حضرت محمد، برچسب‌ها: دانلود نسخه کامل نهج الفصاحه، احادیث نهج الفصاحه، متن نهج الفصاحه، سخنان پیامبر اسلام، دانلود احادیث پیامبر اسلام، سخنان حضرت محمد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری