امام شناسی قرآنی - جلد 1

امام شناسی قرآنی - جلد 1

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علیرضا صادقی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

امام شناسی قرآنی - جلد 1 امام شناسی قرآنی؛ طرحی نو در تبیین مقام امامت بر اساس نگرشی عقلی به جهان‌شناسی و انسان‌شناسی قرآن، اثر مشترک حجة‌الاسلام‌و‌المسلمین حاج شیخ محمد حسن وکیلی و حجة‌الاسلام‌و‌المسلمین شیخ علیرضا صادقی. در این اثر کوشیده‌ شده تا با استفاده تامّ از قرآن کریم، منظومه‌ای به هم‌پیوسته از اصول جهان‌بینی، انسان‌شناسی و امام‌شناسی‌ قرآنی عرضه شود. هدف از ارائۀ چنین منظومه‌ای، تنها با اتکاء بر قرآن مجید ـ این زبان مشترک تمامی مذاهب اسلامی ـ اولاً نشان دادن وحیانی بودن عقاید شیعی است که پاسخی باشد بر اشکالات وهابیون و ثانیاً تأکید بر اینکه گرچه عقاید شیعی در طول تاریخ به تدریج قوام یافته است اما این به معنای بدعت‌گذاری تدریجیِ‌ علمای شیعی نیست، بلکه به معنای اندیشیدن و تدبّر هزار ساله در قرآن مجید و کشف معارف در قدم اول و نظام‌واره ساختن آن در گام بعدی است. این کتاب در سه فصل (اصول جهان‌بینی قرآنی، اصول انسان‌شناسی قرآنی و منزلت امام) به همراه مقدمه‌ای در معنای شناخت امام و پنج ضمیمه تدوین شده‌است. از ویژگی‌های ممتاز این اثر، درسنامه بودن آن است به این معنا که مطالب کتاب در چهارده درس نسبتاً مساوی عرضه و قبل از هر درس اهداف آن بیان شده و در پایان سؤالاتی طرح گردیده است. همانگونه که نویسندگان در مقدمه تأکید کرده‌اند متن و پاورقی‌های کتاب کاملاً فضایی متفاوت را دنبال می‌کند به این صورت که متن برای مخاطبان عمومی و پاورقی‌ها برای اساتید امام‌شناسی تألیف شده است. کلمات کلیدی: امام شناسی، انسان شناسی قرآنی، علوم فقهی، جهان بینی قرآنی، منزلت امام، عصمت امام، برچسب‌ها: امام شناسی، انسان شناسی قرآنی، علوم فقهی، جهان بینی قرآنی، منزلت امام، عصمت امام
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری