تحقیقی چله در عرفان

تحقیقی چله در عرفان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یعقوب سلامت
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

تحقیقی چله در عرفان چله نشینی: یکی از عواملی که در سلوک و تقرب انسان به خداوند بسیار موثر است، مراقبت چهل روزه از خود است. به این مراقبت اصطلاحا چله نشینی گفته می شود. منظور از چله و چله نشینی، آن است که انسان 40 روز با مراقبت و مواظبت به یاد ذکر و عبادت و توجه به او مشغول باشد و امور غیر ضروری و غیر لازم را که باعث پراکندگی خاطر و تفرقه فکر می گردد و در حد امکان ترک نماید و همه اندیشه و فکرش خداوند و یاد او و اطاعت او باشد. به عدد چهل در روایات توجه و عنایت خاصی شده است. مقاله تحقیقی چله در عرفان تالیف یعقوب سلامت برای دانشگاه علامه طباطبایی که مورد تحسین اساتید قرار گرفت. کلمات کلیدی: آداب چله نشینی، اعمال چله نشینی، چله نشینی چیست، ذکرهای چله نشینی، چله نشینی عرفا، انواع چله نشینی، برچسب‌ها: آداب چله نشینی، اعمال چله نشینی، چله نشینی چیست، ذکرهای چله نشینی، چله نشینی عرفا، انواع چله نشینی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری