قرآن و فروپاشی ابرقدرت ها (پیام امید به ستمدیدگان)

قرآن و فروپاشی ابرقدرت ها (پیام امید به ستمدیدگان)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داود بهرامی سیاوشانی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

قرآن و فروپاشی ابرقدرت ها (پیام امید به ستمدیدگان) از دکتر شریعتی کتابی به یادگار مانده است، که می توان آن را یکی از بهترین تفسیرهای عصری زمان وی دانست. او در ابتدای کتاب می گوید:"درس امشب از یک سوره قرآن است، و نشان دهنده آن است که گویی هم اکنون نازل شده و خطاب به مسلمین هم اکنون دنیاست و شأن نزولش به وضعی است که مسلمانان دنیا در حال حاضر دارند و آن سوره روم است که یک پیام شگفت انگیز زنده و نیرومندی به همه روشنفکران مسئول زمان ماست، روشنفکر مسئول جامعه مسلمانی که می کوشد تا مسلمانان را در این درگیری ها و جبهه گیری های نیرومند جهان، راه نجات بیاموزد و آگاهی و آزادی به آنها ارائه دهد؛ مخاطب، چنین مسلمان مسئول وآگاه است"( پیام امید به روشنفکر مسؤل، علی شریعتی). او در این کتاب کوشیده است تا بگویدکه: همانگونه که امام باقر، برای تشبیه جاودانگی قرآن مثالی زده و فرموده است: "قرآن مانند خورشید و ماه، همیشه در جریان است و زندگی انسانها را تا پایان دنیا روشن می سازد" (بحار، ج 89، ص 94) و ثابت کند که قرآن، جهان شمول است و برای همه عصرها و نسلها نازل شده و هر زمان پیامی نو برای مخاطب دارد. کلمات کلیدی: قرآن شناسی، درباره قرآن، تفسیر سوره روم، فروپاشی امپراتوری روم و ایران، عاقبت اقوام گذشته در قرآن، برچسب‌ها: قرآن شناسی، درباره قرآن، تفسیر سوره روم، فروپاشی امپراتوری روم و ایران، عاقبت اقوام گذشته در قرآن
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری