بئاتریس عشق - آشنایی با "کمدی الهی" دانته آلیگیری

بئاتریس عشق - آشنایی با "کمدی الهی" دانته آلیگیری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد سلگی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

بئاتریس عشق - آشنایی با "کمدی الهی" دانته آلیگیری کتاب کوچکی است از دانته آلیگیری که آن‌را در بین سال‌های ۱۲۹۳ تا ۱۲۹۵ میلادی، پیش از نوشتن کمدی الهی نگاشت. این کتاب شامل نظم و نثر است و دانته در آن به بیان عشق خود به بئاتریس پورتیناری می‌پردازد. نوشتن این کتاب به زبان ایتالیایی به جای زبان لاتین امری مهم در دوران خود بوده و به همراه کتاب کمدی الهی به تبدیل لهجهٔ توسکانی به زبان استاندارد ایتالیا کمک کرده‌است. «بئاتریس» از لحاظ لغوی به معنی «کسی که صاحب سعادت ابدی است» و همچنین حامل سعادت و رستگاری جاودانی است. همچنین به معنی کسی است که مورد لطف و رحمت الهی واقع شده و می‌تواند به نوبهٔ خویش باعث بروز رحمت و برکت و فیض الهی شود و دانته از این معنی نیز در کتاب‌هایش استفاده کرده‌است. کلمات کلیدی: دانته آلیگیری، بئاتریس، کتاب کمدی الهی، ادبیات ایتالیا، بررسی کتاب کمدی الهی، برچسب‌ها: دانته آلیگیری، بئاتریس، کتاب کمدی الهی، ادبیات ایتالیا، بررسی کتاب کمدی الهی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری