پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان)

پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد سلگی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان) «منطق الطّیر»، سروده‌ی فریدالدّین محمّد بن ابراهیم عطـّار نیشابوری، یکی از نامدارترین منظومه‌های عرفانی ادب پارسی است.  اثر سترگ عطّار، نزدیک به 4700 بیت دارد و موضوع آن، داستان سفر مرغان است به سوی شهریار اقلیمشان، سیمرغ که در پس کوه قاف منزل گزیده. در میان این سفر و طلب، حکایات و تمثیلات گوناگونی دیده می‌شود؛ امّا بنام‌ترین و پرکشش‌ترین این حکایت‌ها، «شیخ صنعان» است که در 410 بیت سروده شده. داستانی که حدیث راه پرخون عشق می‌گوید و راز مستور عالم دلدادگی می‌جوید. از پیری خوشنام سخن به میان می‌آورد که از نور به نار می‌رسد و از خرقه به زنار. دیوانه‌وار، نام و کام در سر راه شیدایی می‌گذارد و مجنونی می‌شود مجنون‌تر و صد بار دلخون‌تر. نوشته‌ی پیش رو، بازنویسی حکایت شگفت و شنیدنی «شیخ صنعان» است کلمات کلیدی: شیخ صنعان، منطق الطیر، عطار نیشابوری، داستان شیخ صنعان عطار، داستان کهن، حکایت شیخ صنعان، داستان کوتاه، برچسب‌ها: شیخ صنعان، منطق الطیر، عطار نیشابوری، داستان شیخ صنعان عطار، داستان کهن، حکایت شیخ صنعان، داستان کوتاه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری