قرآن و فرآیند تاریخی پرسش

قرآن و فرآیند تاریخی پرسش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داود بهرامی سیاوشانی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

قرآن و فرآیند تاریخی پرسش انسان موجودی پرسشگر است. تفکر بدون پرسش آغاز نمی شود. بشر از روزی که خود را شناخت و حتی آن زمان که تنها بود، بارها از خود پرسش داشته است و در طول تاریخ، همواره می خواسته بداند که از کجا آمده؟ برای چه آمده؟ و به کجا می رود. بشر کنجکاو است و از زمانی که نخستین کنجکاوی هایش آغاز شد، شروع به تفکر درباره محیط اطرافش کرد، و این پرسش ها نیز، با او بوده اند. این سخن مشهور دکارت را که گفته بود"من می اندیشم پس هستم"، شاید بتوان تبدیل کرد به اینکه "من پرسش می کنم پس هستم". خداوند متعال وقتی در خلقت و فطرت انسان خداجویی و خداپرستی را قرار داد صفتهای دیگری از جمله پرسشگری را در نهادش تعبیه فرمود و این بشر، از همان ابتدای شناخت خود، پرسش های بدون پاسخی داشت. انسان بر اساس فطرت، موجودی حقیقت جو و پرسشگر خلق شده است. پرسش، سکوی پرواز به سوی حقیقت است و از آنجایی که دانش ها دستاورد اندیشه ها، کاوشها و پرسش هاست، بنابراین، پرسشگری مقدمه تکامل است. روح تشنه آدمی، همواره در پی کشف رازهای نهفته و سر به مهر هستی در تکاپو بوده و پیشرفت و تعالی عملی بشر در وجوه گوناگون را می توان مرهون همین حیات پرسشگر و روحیه کنجکاو او دانست. انسان همواره با طرح پرسش و چون و چرا کردن، به دنبال دانستن است و هیچگاه از این خصیصه جدا نبوده و نیست. کلمات کلیدی: انسان شناسی، قرآن، خداپرستی، خلقت انسان، فلسفه خلقت، آفرینش، قرآن شناسی، برچسب‌ها: انسان شناسی، قرآن، خداپرستی، خلقت انسان، فلسفه خلقت، آفرینش، قرآن شناسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری