پارادوکس (بودن در نیستی، آرامش در ناآرامی)

پارادوکس (بودن در نیستی، آرامش در ناآرامی)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی حسینی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

پارادوکس (بودن در نیستی، آرامش در ناآرامی) کتابچه ای که در پیش رو دارید، حاصل سالها مطالعه و پژوهش در زمینۀ جهان بینی و عرفانِ شرقِ دور، به ویژه آیینِ تائو و ذِن می باشد. در این نوشته، تالش کرده ام تا جنبه های کاربردی و مهمِ تائوئیسم را بصورتِ برداشتی آزاد ارائه کرده تا هم پایان نامه ای برای این تحقیقِ طوالنی مدت باشد و هم برای کسانیکه به دنبال آرامش و خُرسندی در زندگیِ خویش می باشند مؤثر واقع گردد. الزم به ذکر است، مرجع و متنِ اصلیِ کتابی که مکتب تائوئیسم از آن الهام گرفته است، «تائو ته چنیگ» یا «دائو ده جینگ» نام دارد که توسطِ عارفی چینی به نام «الئو تِزو» یا «الئو تِسه» در حدود دوهزار و پانصد سال پیش نوشته شده و از آن زمان تا کنون ، تفسیرها و بحث های بسیاری را همراه داشته است. متن اصلیِ این کتاب، بدلیلِ قِدمت و آموزه های نامتعارفِ آن، بسیار گُنگ و نامفهوم بوده و درکِ آن مستلزمِ سالها تعمق و مطالعه در مکاتبِ شرقی می باشد. با این همه، به جرأت می توان گفت که این کتاب با وجودِ حجمی اندک، یکی از عجایب و شگفتی های جهانِ باستان می باشد که به دستِ ما رسیده است. کلمات کلیدی: متن فلسفی، مکتب تائوئیسم، عرفان چینی، برچسب‌ها: متن فلسفی، مکتب تائوئیسم، عرفان چینی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری