مسئولیت مدنی در روابط زوجین

مسئولیت مدنی در روابط زوجین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منیژه خداداد پور
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

مسئولیت مدنی در روابط زوجین مطالعه تطبیقی در برخی از کشورهای اروپایی و اسلامی حقوق خانواده یکی از مهمترین و جالب ترین بخش های حقوق مدنی است کـه جنبـه ی حقوقی صرف ندارد بلکه آمیخته با مسائل اجتماعی، اخلاقی و مذهبی است و تقریباً همـه ی قواعد آن مربوط به نظم عمومی و اخلاق حسنه است و از ایـن رو، اراده ی افـراد بـرخلاف آنها نافذ و معتبر نیست. اهمیت حقوق خانواده تا حد زیادی ناشی از ارزش و مقام والای خانواده است. خـانواده هسته ی مرکزی جامعه است و نخستین اجتماعی است که شخص در آن گام می نهد و آداب زندگی و اصول و رسوم اجتماعی و تعاون و از خود گذشتگی را فرا می گیرد. خانواده کانون حفظ سنن ملی و اخلاقی و مرکز رشد عواطف و احساسات آدمی و کانونی برای حمایت از انسان است. خانواده در حفظ و گسترش قدرت ملی نیز نقش مؤثری ایفا می کند و تبـاهی و سستی خانواده ها انحطاط ملی را به دنبال می آورد. مسئولیت مدنی، یعنی تکلیـف بـه جبـران خـسارت ناشـی از نقـض تعهـدات قـانونی، قراردادی یا عرفی و یکی از ضمانت های اجرایی است که قانون در اختیار اعـضای خـانواده گذارده است؛ یعنی هر گاه یکی از اعضای خانواده از جمله زوجین با نقض تعهد خود، و به دیگر سخن با فعل یا ترک فعل نامشروع خویش، ضرری به دیگری وارد کند، زیاندیده می تواند، بر طبق مقررات قانونی، از او مطالبه ی خسارت نماید. کلمات کلیدی: مسئولیت مدنی، حقوق خانواده، حقوق مدنی، حقوق، قانون مداری، حقوق خانواده، برچسب‌ها: مسئولیت مدنی، حقوق خانواده، حقوق مدنی، حقوق، قانون مداری، حقوق خانواده
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری