بازشناسی هویت اسلامی ایرانی

بازشناسی هویت اسلامی ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شریعتی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

بازشناسی هویت اسلامی ایرانی کتاب بازشناسی هویت ایرانی - اسلامی جلد 27 از مجموعه آثار مرحوم دکتر علی شریعتی را در برمی گیرد. تمدن ایران به گفته ی دوست و دشمن شامل دو بخش است، قبل از اسلام در ایران باستان و پس از اسلام، هر کسی که منکر این دو شود نه ایران را شناخته است و نه اسلام را! دانشمندان فراوانی را ایران به اسلام تقدیم کرده است از جمله: فارابی، ابن سینا، سهروردی، امام محمد غزالی، خواجه نصیرالدین طوسی، خیام، ملاصدرا، غیاث الدین جمشید کاشانی، ابوریحان بیرونی، ابن هیثم و بسیاری دیگر که هم اکنون نیز فخر ایران و هر ایرانی هستند. ما نیز باید با دیدی معتدل هر دوی این قسمت تمدن ایران را بشناسیم و با دیده ای منصفانه و بدون ستیز و تعصب های رایج تاریخ را بخوانیم و هویت خود را بشناسیم و برای امروزمان توشه برداریم. دکتر علی شریعتی نیز کوشیده است در این کتاب این هویت را باز شناساند و عوامل از یادبردن آن را اشاره کند و جلوی غرب زدگی و غرب زدگی مفرط را بگیرد.   کلمات کلیدی: دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، تشیع علوی، اسلام در ایران، تاریخ اسلام در ایران، ایران قبل از اسلام، هویت ایرانی، برچسب‌ها: دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، تشیع علوی، اسلام در ایران، تاریخ اسلام در ایران، ایران قبل از اسلام، هویت ایرانی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری