دانای یمگان: زندگی و آثار ناصرخسرو قبادیانی

دانای یمگان: زندگی و آثار ناصرخسرو قبادیانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی نادری
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

معرفی دانای یمگان: زندگی و آثار ناصرخسرو قبادیانی ناصر خسرو (۳۹۴ - ۴۸۱ ه. ق) از شاعران بزرگ فارسی‌زبان، حکیم و جهانگرد ایرانی و از مبلغان مذهب اسماعیلی بود. وی بر اغلب علوم عقلی و نقلی زمان خود از قبیل فلسفهٔ یونانی و حساب و طب و موسیقی و نجوم و فلسفه و کلام تبحر داشت و در اشعار خویش به کرات از احاطه داشتن خود بر این علوم تأکید کرده‌است. ناصر خسرو به همراه حافظ و رودکی جزء سه شاعری است که کل قرآن را از برداشته‌است. وی در آثار خویش، از آیات قرآن برای اثبات عقاید خودش استفاده کرده‌است. تلاش نویسنده در این کتاب، بر این بوده است تا ضمن به دست دادن شرح حال کوتاهی از ناصر خسرو، آموزه ها، اندیشه ها و باورهای وی را به اختصار، از میان آثار او بیرون آورد و بی هیچ دخل و تصرفی، به خواننده محترم تقدیم کند. کلمات کلیدی: ناصرخسرو، شرح حال ناصر خسرو، بزرگان ایرانی، ناصرخسرو قبادیانی، شاعر ایرانی، زندگینامه ناصر خسرو، برچسب‌ها: ناصرخسرو، شرح حال ناصر خسرو، بزرگان ایرانی، ناصرخسرو قبادیانی، شاعر ایرانی، زندگینامه ناصر خسرو
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری