دانش بدون مرز: سیاهچاله

دانش بدون مرز: سیاهچاله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ژان پی یر پتی
  • مترجم : شیرزاد کلهری
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

دانش بدون مرز: سیاهچاله این کتاب با تصاویری ساده بعد جهارم و حفره های سیاه را توضیح می دهد. ژان پی یر پتی متولد 1937 در فرانسه است. وی اکنون پروفسور بازنشسته فیزیک کیهان شناختی و عضو افتخاری مرکز ملی پژوهش های علمی در رصدخانه ی مارسی در فرانسه است. رشته ی اصلی وی مکانیک سیالات، تئوری جنبشی گازها، فیزیک پلاسما و کاربرد آن روی ماگنو هیدرودینامیک و تولید انرژی است. ایشان به همان اندازه در توپولوژی و فیزیک نجومی و کیهان شناسی صاحب نظر است. این کتاب توضیح بسیار زیبا و به صورت تصویری انحناهائی کیهانی است و برای خوانندگانی نوشته شده که برایشان تصویر سازی ذهنی این جهان ها مشکل است. در حقیقت بیان تصویری جهانی است که به صورت ریاضی توسط بزرگانی چون اقلیدس، لباچفسکی و ریمان بیان شده اند. همه ی ما با جهانی که یک عمر عرصه ی ریاضیات را قبضه کرده بود. یعنی جهان هندسه ی اقلیدسی آشنا هستیم. در مدرسه آموزگاران دلسوز به ما یاد داده اند که این هندسه روی چه پایه ی اساسی بنیان شده از یک نقطه واقع در خارج یک خط، تنها می توان یک خط است. همواره برایمان گوشزد کرده اند که این اصل پایه ی ریاضیات کهن را سال های سال محکم نگهداشت و! به موازات آن رسم کرد، نه بیش باعث شد که ما به ریاضیات نوین دست بیابیم. کلمات کلیدی: سیاهچاله، فیزیک، دانلود کتاب فیزیک، ساخت سیاهچاله در فیزیک، کیهان شناختی، نجوم، برچسب‌ها: سیاهچاله، فیزیک، دانلود کتاب فیزیک، ساخت سیاهچاله در فیزیک، کیهان شناختی، نجوم
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری