فرهنگ جغرافیایی استان اردبیل

فرهنگ جغرافیایی استان اردبیل

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : داود کیانی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

فرهنگ جغرافیایی استان اردبیل دراین کتاب ۶۷۲ صفحه ای که مانند همه فرهنگ نامه ها به صورت الفبایی تنظیم شده است نزدیک به سه هزار موقعیت جغرافیایی، تاریخی، طبیعی، گردشگری، آبادی و … در استان اردبیل معرفی می شود و شما با اماکن تاریخی و جغرافیایی، مناطق دیدنی و طبیعت زیبای استان اردبیل و شهرستان های ده گانه آن آشنا می شوید. چاپ نخست این مجموعه در سال ۱۳۹۲ و توسط انتشارات محقق اردبیلی در اردبیل انجام گرفته است. این مجموعه ارزشمند توسط آقای داودکیانی محقق و نویسنده اردبیلی تالیف شده و مولف علاوه بر انتشار نسخ چاپی، نسخه دیجیتالی آن را به صورت کامل و رایگان در اختیار علاقمندان قرارداده است. می توان گفت که نمادهای برگرفته از خصوصیات جغرافیای انسانی و طبیعی، بیشترین تاثیر را در نامگذاری روستاهای استان اردبیل داشته اند. بیشتر آبادی های استان، نه به وسیله نام گذاری توسط فرد و یا گروه، بلکه به صورت تــــداوم استعمال، نام تیره یا طایفه ساکن آبادی را به خود گرفته است ناگفته پیداست که وجه تسمیه بسیاری از تیره ها و طوایف نیز برگرفته از خصوصیات انسانی و طبیعی زیستگاه ها (اوبه) و یا اعضای تشکیل دهنده آن بوده است و در این امر خصوصیات فردی بزرگان ایل، وابستگی های اقتصــــادی و یا محل زیستگاه، تاثیرات عمیقی برجای گذاشته است. مردمان نسل قدیم مانند ما دنبال نام با مسمایی برای مکان ها نمی گشته اند بلکه  با توجه به کارکرد محل، صاحب محل، موقعیت آن نسبت به مکان های دیگر و غیره، ساده ترین چیزی را که به ذهن آنها می رسیده انتخاب می کرده اند. این اسامی ازچنان قوه ای برخورداربود که در بسیاری از موارد به عنوان آدرسی در یک کلمه شمرده می شد. کلمات کلیدی: جغرافیای اردبیل، استان اردبیل، فرهنگ لغت اردبیل، اسامی اردبیلی، نام روستاهای اردبیل، برچسب‌ها: جغرافیای اردبیل، استان اردبیل، فرهنگ لغت اردبیل، اسامی اردبیلی، نام روستاهای اردبیل
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری