ترانه های نگاه - مجموعه شعر

ترانه های نگاه - مجموعه شعر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی ربیعی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

ترانه های نگاه - مجموعه شعر مجموعه ای از ترانه های عاشقانه علی ربیعی در میان سبک های شعری گوناگون، ترانه سرایی را برگزیدم. چرا که در این سبک درونمایۀ حسی و معرفتی شعر به راحتی توسط ابزار پر توانی به نام موسیقی متبلور شده و نتیجۀ هم افزایی این دو هنر برای همگان ملموس خواهد بود. زیرا ترانه، یعنی گویش زندگی، عاری از هرگونه تکلف. زمانی که حس یا مفهومی که درک کرده ایم را آنطور که در زندگی روزمره به زبان می آوریم، می نویسیم و آن را با وزن، منظم می کنیم و گاهی اوقات با انواع سجع و تلمیح و تضاد و یا هر چیز دیگر که از شعر غنی پارسی میراث دار هستیم، می آراییم. هنوز ترانه نگفته ایم، مگر اینکه همۀ اینها به یکباره شکل گیرند و توجه اصلی شاعر به صنایع ادبی نبوده باشد، به طوری که استفاده از این روشها از روشن و روان بودن شعر نکاهد و لحن روزمره آن از دست نرود. در اغلب انسان ها، دریچه نگاه، دریچه ای است که قلب انسان همواره از آن اثر می پذیرد و گاه یک نگاه، مانند شعله ای در خرمن آدمیست. به قول باباطاهر ز دست دیده و دل هر دو فریاد    که هر چه دیده بیند دل کند یاد بسازم خنجری نیشش ز پولاد     زنم بر دیده تا دل گردد آزاد البته شخصاً راهکار ایشان را برای رهایی از این مشکل نمی پسندم و اصلاً به دنبال رهایی از این مشکل نیز نیستم. «ترانه های نگاه» مجموعه ای است که در گردآوری آن سعی داشتم تنها ترانه هایی که زاییدۀ این عنوان بودند را انتخاب نمایم. به همین دلیل، تمام آنها در بازه ای از یک فرایند حسی مشترک قرار دارند، که از تولد تا فرسودگی یک احساس را بیان می کنند. کلمات کلیدی: مجموعه شعر فارسی، شعر عاشقانه، دانلود شعر اجتماعی، ترانه عاشقانه، ترانه سرایی، برچسب‌ها: مجموعه شعر فارسی، شعر عاشقانه، دانلود شعر اجتماعی، ترانه عاشقانه، ترانه سرایی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری