شعر دستفروش خاطره ها

شعر دستفروش خاطره ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سعید نظری
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

شعر دستفروش خاطره ها مجموعه شعر دستفروش خاطره ها در قالب نو سال91 منتشر و در سال93 به چاپ مجدد رسید. یک نگاه به عالم نگاه شاعر است هما نگونه که یک فیلسوف، زیست شناس یا فقیه به هستی می نگرد و هر کدام از یک بعد شاعر هم می تواند پل بزند از درون ناخودآگاه خویش، از ذهن پرسش گرش به عالم واقع - آن گاه که تخیل شاعرانه با محیط پیرامون می آمیزد شعر تجلی می یابد؛ این محیط پیرامون می تواند سیاست، اجتماع، عرفان و... باشد یا مانند شاعر جوان ما روحی بیقرار در طبیعت خود را هویدا کند پس آن چه به قلم می آید حاصل آمیزش ذهن شاعر است (که این ذهن خود دنیایی است پر تلاطم سوای آن چه در عالم واقع وجود دارد با یک زمینه در این جا اغلب طبیعت) که روح و ذهن شاعر را جلا داده است. نتیجه یک شور و شعف است که با طبیعت درآمیخته. گرچه شاعر جوان ما ابتدای راه است و لاجرم شعرش جای نقد بسیار دارد اما توانایی اش در به قلم در آوردن ذهنی این چنین پرشور ستودنی است. و طعنه به اطرافیان شروع می شود، « گفتگوی مردگان » شعری که با آنان که نتوانند جنبشی ولو اندک در درون خویش ایجاد کنند زندگان مرده اند. تخیل شاعر به اوج می رسد، احساس در ناجی به « پشت تنهایی » در دادش می رسد تا در رئالیسم زمانه دچار یأس نگردد در عروج روح شاعر سخت یها می پیماید تا عاقبت با گذاشتن بار سنگین جسم به خدا نزدیک شود. کلمات کلیدی: دانلود شعر، مجموعه شعر، دانلود کتاب شعر، شعر نو، دانلود شعر آزاد، کتاب شعر، دلنوشته، برچسب‌ها: دانلود شعر، مجموعه شعر، دانلود کتاب شعر، شعر نو، دانلود شعر آزاد، کتاب شعر، دلنوشته
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری