پیشگیری از بیماری های خون

پیشگیری از بیماری های خون

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رضا پوردستگردان
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

پیشگیری از بیماری های خون در این کتاب اختلالات شایع دستگاه خو.ن و روش پیشگیری از آنها شرح داده شده است. خون 7 الی 8 درصد وزن بدن را تشکیل می دهد و حجم آن در یک فرد بالغ بطور متوسط 5 لیتر می باشد. خون به واسطه گردش در داخل رگهای خونی عامل اصلی توزیع مواد غذایی، اکسیژن و حرارت در بدن و انتقال دی اکسید کربن و مواد زاید حاصل از فعالیت سلولها از بافت ها به ارگان های دفعی است. خون همچنین هورمون های مترشحه از غدد داخلی را به ارگان های مورد نظر حمل می کند. خون در خارج از بدن منعقد شده و سلولها و مواد غیر محلول آن به صورت توده ای نسبتا سفت به نام لخته خون درمی آید. و قسمت محلول آن به صورت مایعی زرد و روشن به نام سرم (Serum) از آن جدا می گردد. برای جلوگیری از انعقاد خون، به منظور مطالعات  خونی، مقداری هپارین (ک ماده ضد انعقاد) یا سیترات به آن افزوده می شود. در این حالت اگر اجازه داده شود سلول های خونی ته نشین شوند، ملاحظه خواهد شد از نظر حجمی حدود 55 درصد خون از پلاسما و 55 درصد آن از سلول های خونی تشکیل شده است. کلمات کلیدی: رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، درمان بیماری های خونی، شناخت گلبول های خون، کم خونی آنمی، درمان کم خونی، مشکلات خونی، برچسب‌ها: رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، درمان بیماری های خونی، شناخت گلبول های خون، کم خونی آنمی، درمان کم خونی، مشکلات خونی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری