روح مجرد (یادنامه عارف کبیر سید هاشم حداد)

روح مجرد (یادنامه عارف کبیر سید هاشم حداد)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید محمدحسین حسینی طهرانی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

روح مجرد (یادنامه عارف کبیر سید هاشم حداد) مطالبی از کتاب: منظور از معرفت و شهود و لقاء، فناء در ذات اوست. حاج سید‌هاشم برتر از ادراک مردم بود، او از جزئیت عبور کرده و به کلیّت پیوسته بود. حاجت‌های مردم غالبا امور مادی است و می‌خواهند وصله‌ای به وصله‌هایشان اضافه کنند. مردم چرا مکاشفه می‌خواهند؟ عالم سراسرش مکاشفه است. برای حرکت به سوی خدا باید به روایت"عنوان بصری"عمل کرد. در حوزه‌های علمیه باید درس عرفان عملی تدریس شود. عذاب‌های آسمانی نتیجه ناسپاسی و بی‌حرمتی به حقایق دین است. عرفای غیر شیعه در طول تاریخ یا عارف نبودند یا تقیه می‌کردند. در جامعه امروز ما امثال علامه طباطبائی و سید جمال گلپایگانی ناشناخته‌اند چه رسد به شناخت حدادها. کلمات کلیدی: سید محمدحسین حسینی طهرانی، علامه طهرانی، آخرت، زندگی پس از مرگ، درباره قیامت، معاد شناسی، آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی، برچسب‌ها: سید محمدحسین حسینی طهرانی، علامه طهرانی، آخرت، زندگی پس از مرگ، درباره قیامت، معاد شناسی، آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری