مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم

مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید هادی خسروشاهی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم چند تحلیل سیاسى را که در این کتاب مى خوانید در اوائل دهه هشتاد میلادى توسط برادر مجاهد، استاد شیخ راشد الغنوشى، رهبر حرکت اسلامى تونس، به براى مطالعه کادرهاى حرکت اسلامى، « درون تشکیلاتى » عنوان تحلیل هاى نوشته شده است. این تحلیل ها، همانوقت ها که من در ایتالیا اقامت داشتم، به دستم مى رسید ولى تحت فشار شدید رژیم مزدور و ارتجاعى « الاتجاه الاسلامى » چون حرکت بود، ترجمه و نشر آنها صلاح به نظر نمى رسید، به ویژه که « حبیب بورقیبه » استاد راشد الغنوشى، خود به علت هوادارى علنى از انقلاب اسلامى ایران و رهبرى آن، امام خمینى (قدس سره) تحت تعقیب قانونى (!!) بود... این تحلیل ها که به تناسب حوادث منطقه نوشته شده، با توجه به نقش مثبت سازمان آزادی بخش فلسطین در آن دوران ها، بظاهر لحن دفاع از سازمان را دارد، ولى، تحلیل هاى بعدى، که پس از آغاز سازشکارى رهبرى پترو  دلار فلسطینى نوشته شده، روشنگر حقایق و افشاگر ماهیت ماکیاولیستى سیاست بازان فلسطینى است. در آن زمان که دورانى از دروان هاى تمدن اسلام با غروب آفتاب عثمانى ها واپسین دم زندگى خود را مى گذراند، تمدن غرب بر اثر یک سلسله انقلابهاى ملى و علمى علیه ساختارها و مضامین فکرى، سیاسى و اقتصادى ناهنجار، به بار نشسته بود. این تمدن جدید، آکنده از رغبت و تصمیم لجام گسیخته، براى تسلط براى همه چیز بود و براى دست گذاردن بر تمدنى خسته از سلطه استبداد و بریده از زندگى و غنوده در خوابى عمیق، نیاز به کوشش بسیار نبود و غرب به سرعت توانست باقیمانده ساختارهاى فرسوده آن را برانداخته و ضمن استثمار و غارت منابع سرشار، توانائی هاى آنرا نابود سازد. کلمات کلیدی: دانلود کتاب سیاسی، جنبش فلسطین، حرکت اسلامی فلسطین، اوضاع سیاسی فلسطین، جنگ اسرائیل و فلسطین، جنگ فلسطین، مبارزات فلسطین، سیاست اسرائیل، برچسب‌ها: دانلود کتاب سیاسی، جنبش فلسطین، حرکت اسلامی فلسطین، اوضاع سیاسی فلسطین، جنگ اسرائیل و فلسطین، جنگ فلسطین، مبارزات فلسطین، سیاست اسرائیل
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری