جرعه ای از چشمه ی توحید

جرعه ای از چشمه ی توحید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مسلم شوبکلائی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

جرعه ای از چشمه ی توحید ابن­ ابی­ العوجاء یکی از ملحدین و ماتریالست­ های معروف زمان امام ششم (ع)، به مفضل یکی از شاگردان امام صادق (ع) که از سخنان کفرآمیز ابن­ ابی­ العوجاء عصبانی شده بود، می­ گوید: اگر از یاران جعفر بن محمد صادق هستی او هرگز با ما چنین سخن نمی­گوید و با شیوه تو با ما مجادله نمی­ کند. او سخنان ما را بیش از آنچه شنیده­ ای شنیده است ولی در مقام گفتگو هرگز دشنامی به ما نمی­ دهد و در پاسخ به کلام ما حالت حمله به خود نمی­ گیرد. او همواره بردبار، باوقار و عاقل و استوار است. تهمت زدن، سبکی و شتاب در رفتارش مشاهده نشد. او به سخن ما گوش فرا می­ دهد و به ما خوب توجه می­کند تا دلیلمان را بداند و هر آنچه نیرو بر استدلال داریم به کار می­ گیریم به حدی که فکر می­ کنیم کلام خود را قطعی کردیم. آنگاه او حجت ما را با دلایلی ساده و خطاب ه­ای کوتاه ابطال می­ کند، ما را به پذیرش دلیل خود وادار می­ کند و عذر ما را منتفی می­ کند و دیگر ما نمی­ توانیم به او پاسخی بدهیم. پس اگر از اصح-اثبات وجود خدااب او هستی همچون او با ما سخن بگو. کلمات کلیدی: خداشناسی، عرفان و خدا شناسی، راه های شناخت خدا، توحید، دانلود کتاب مذهبی، شناخت صفات خدا، برچسب‌ها: خداشناسی، عرفان و خدا شناسی، راه های شناخت خدا، توحید، دانلود کتاب مذهبی، شناخت صفات خدا
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری