رمان الجزایر

رمان الجزایر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کتی اکر
  • مترجم : امید شمس
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

رمان الجزایر ‫عذر میخواهم و اعتراف میکنم که امشب سخن من ـ آنچه مُسلّم است ـ یک سخن خسته کننده‌ای خواهد بود؛ علتش از نقصی است که ممکن‬ ‫است در بیان من بیشتر از همیشه باشد ـ چرا که موضوع، موضوعِ بسیار حساس و بی‌نهایت پیچیده است و من در برابرِ چنین موضوعی احساس عجز‬ ‫می‌کنم؛ روش و طرزِ نگاهِ من به مساله‌ای که میخواهم اینجا مطرح بکنم: طرزِ نگاه و روش خاصی است که پختگی کافی را برای بیانش‬ ‫ندارم.‬ موضوع بی‌نهایت مهم است: سخن گفتن دربارهٔ علی بی‌نهایت دشوار است؛ زیرا به عقیدهٔ من، علی یک قهرمان، یا یک شخصیت تاریخی تنها نیست.‬ ‫هر کس دربارهٔ علی از ابعاد و جهات مختلف بررسی کند، خود را نه تنها در برابرِ یک فرد، یک فردِ برجسته انسانی در تاریخ، می‌بیند، بلکه خود را در‬ ‫برابرِ یک معجزه‌ای و حتی در برابرِ یک مسأله علمی، یک معمای علمی "این خلقت" احساس می‌کند. بنابراین دربارهٔ علی سخن گفتن برخلاف آنچه که‬ ‫در وهله اول به ذهن می‌آید، دربارهٔ یک شخصیت بزرگ سخن گفتن نیست، بلکه دربارهٔ یک معجزه‌ای است که به نامِ انسان و به صورت انسان در تاریخ مُتجلی شده است. علی را از جهات مختلف باید دید، و در ابعادِ مختلف باید شناخت. یک بار به عنوان یک شیعه، از نظرِ اعتقادی که ما به علی و شخصیت علی و نقشی که علی در تاریخ اسلام داشته است، و حق و مقامی که داشته است، از این نظر، رسیدگی میکنیم و میخواهیم بشناسیمش ‫ این طرزِ نگاه یک سلسله مسایل خاصی را در برابرِ محقق مطرح میکند و خوشبختانه به نسبت ابعادِ دیگرِ علی این بُعدش شناخته‌تر و روشنتر است؛‬ ‫اگر چه این بُعد به طورِ مطلق یعنی به نسبت خودِ علی باز هم شناخته نیست). و گاه به عنوان یک مورخ، علی را میخواهیم بررسی کنیم و بشناسیم،‬ ‫یعنی نقشی که علی در یکی از دوره‌های حساس و مهم تاریخ بشر یعنی تاریخ اسلام داشته است. در اینجا باز مسائل تازه‌ای در برابرِ ما مطرح میشود:‬ ‫رُلی که علی داشته، نقشی که داشته، پیروزیها و شکست‌هایش، موقعیتش در جامعه‌ای که در آن جامعه بوده، کیفیت رهبری سیاسی و اجتماعیش، ‬‫رابطه‌اش با مردم، آزادی خواهی‌اش، شخصیت اجتماعی و سیاسیش، مقایسه‌اش با رقبای سیاسی‌اش، و همچنین مقام و موقعیتی که حضورِ او، وجودِ‬ ‫او، در تاریخ اسلام، و در زمان حیاتش، و همچنین حیاتی که پس از مَماتش در تاریخ اسلام شروع شد. اینها مسائلی است که در برابرِ مُحقق‬ ‫مطرح می‌شود و باید به یک صورتی خاص رسیدگی بشود.‬ کلمات کلیدی: دانلود رمان هیجان انگیز، دانلود رمان خارجی، رمان ترجمه شده، الجزایر کتی اکر، رمان خارجی، رمان، داستان نویسی پست مدرنیسم، ادبیات پست مدرن آمریکا، برچسب‌ها: دانلود رمان هیجان انگیز، دانلود رمان خارجی، رمان ترجمه شده، الجزایر کتی اکر، رمان خارجی، رمان، داستان نویسی پست مدرنیسم، ادبیات پست مدرن آمریکا
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری