مهر تابان

مهر تابان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید محمدحسین حسینی طهرانی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

مهر تابان این کتاب در دو بخش تنظیم شده است: 1 - زندگینامه علامه طباطبائی قدس سره 2 - مجموعه‌ای از پاسخ‌های علامه به سوالات مولف (رحمه الله علیهما) در قسمت اول این کتاب موارد زیر مورد بررسی قرارگرفته است: روش تربیتی‌ای که علامه را پرورش داد. روش تحصیل علامه فرهنگ و ادب علامه روش فلسفی و تفسیری علامه افق دید و طرز تفکر علامه صحنه‌هائی از زندگی علامه مطالبی از کتاب: اخلاقیّات علامه طباطبائی از روح و جان تراوش می‌کرد. علامه تا به عمق مطلبی نمی‌رسید و اطراف و جوانب آن را کاوش نمی‌کرد، دست برنمی‌داشت. فلسفه ملاصدرا نزد علامه نزدیکتر به‌واقع بود تا فلسفه بوعلی سینا. علامه معتقد بود که بدون خواندن منطق و فلسفه نمی‌توان به دریای عظیم روایات اعتقادی وارد شد. تواضع علامه نسبت به ائمه طاهرین برخاسته از وجدان بود. مطالبی از بخش دوم کتاب: عالم تکوین پیوسته بیدار است، خداوند پیوسته بیدار است. وجود رسول خدا، خود یک معجزه بود. منظور از نعمت در هر جای قرآن "ولایت" است. بهشت و دوزخ الآن موجود هستند. خداوند انجام کارها را به مردم نسبت می‌دهد اما استقلال آنها را نفی می‌کند. کلمات کلیدی: دانلود کتاب مذهبی، آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی، علامه حسینی طهرانی، دانلود کتاب علامه حسینی طهرانی، علامه طباطبائی، درباره زندگی علامه طباطبائی، زندگی نامه محمد حسین طباطبائی، برچسب‌ها: دانلود کتاب مذهبی، آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی، علامه حسینی طهرانی، دانلود کتاب علامه حسینی طهرانی، علامه طباطبائی، درباره زندگی علامه طباطبائی، زندگی نامه محمد حسین طباطبائی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری