جدال فلسفه و عشق در اشعار حافظ

جدال فلسفه و عشق در اشعار حافظ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی معرف
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

جدال فلسفه و عشق در اشعار حافظ اشعار حافظ، مولوی، سعدی و فردوسی، عطار نیشابوری، باباطاهر، ابوسعید ابوالخیر و.... نشانگر فرهنگ والای این مرز و بوم است. اشعار حافظ در این میان هم ساده است و هم در سطحی عالی عشق را توصیف می نماید. حافظ جان مایه فرهنگ ایران است و هنرمندی است که بر قلب انسان عشق را تصویر می کند.... نثر حافظ ساده و روان است و محتاج تفسیر چندانی نیست و این امر سبب فهم آسان آثار اوست. مطالعه اشعار حافظ سبب ایجاد آرامش در وجود انسان است. حافظ عشق را می ستاید و در اشعار خود به شرح آن می پردازد. فلسفه با تمام تکنیک ها و پیچیدگی های خود در مقابل عشق زانو می زند و حافظ می فرماید: عقلا نقطه پرگار وجودند ، ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند کلمات کلیدی: آشنایی با حافظ، حافظ شیرازی، عشق در اشعار حافظ، شناخت شعر حافظ، بررسی اشعار حافظ، شعر عاشقانه، اشعار فلسفی، فلسفه عشق، حافظ شناسی، درباره حافظ، شعر شناسی، برچسب‌ها: آشنایی با حافظ، حافظ شیرازی، عشق در اشعار حافظ، شناخت شعر حافظ، بررسی اشعار حافظ، شعر عاشقانه، اشعار فلسفی، فلسفه عشق، حافظ شناسی، درباره حافظ، شعر شناسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری