ضمیمه های بیغرض مرگ

ضمیمه های بیغرض مرگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پل سلان
  • مترجم : شاپور احمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

ضمیمه های بیغرض مرگ شعر، به مثابه ی جلوه گری زبان و خواه ناخواه گفتگو، می شود گفت پیامی است در بطری، که با این باور –نه همواره یا امیدواری بسیار- فرستاده می شود تا جایی و زمانی بتواند به سرزمینی برسد، و یا شاید به قلب آن سرزمین. در این حالت شعر در شُرُف وقوع است: یعنی به سوی چیزی پرداخته می شود. شعر پاول سلان از شعرهای ساده‌فهم زبان آلمانی محسوب نمی‌شود. اشاره‌های فراوان او به متون دیگر، به ویژه متون مذهبی و عرفانی یهودیان از سویی، و شیوهٔ او در به‌کارگیری زبان از سوی دیگر، فهم شعرهای پاول سلان را حتا برای بسیاری از آلمانی‌ زبانان دشوار می‌کند. سلان هر جا لازم دید در ساختار و نحو زبان دستکاری کرد تا آن را قادر به بیان مضمون‌هایی کند که به اعتقاد بسیاری بیان‌ناپذیر می‌رسند. منتقدان در مورد میزان توفیق این ترجمه‌ها و اصولاً ترجمه‌پذیری شعرهای سلان بحث‌های فراوانی کرده‌اند. برخی معتقدند برگردان همهٔ شعرهای سلان به خیلی از زبان‌ها بسیار دشوار و تقریباً ناممکن است. ویژگی‌های کلامی و اشاره‌های او به فرهنگ مسیحی – یهودی، به ویژه در زبان کشورهایی که با این سنت‌ها کمتر آشنا هستند، به از دست رفتن برخی از جنبه‌های خلاقانه شعر سلان منجر می‌شود. از سوی دیگر برای معرفی کسی که یکی از بزرگترین شاعران قرن بیستم خوانده می‌شود، چارهٔ دیگری نیز جز ترجمهٔ شعرهایش نیست. کلمات کلیدی: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر کلاسیک، شاعر آلمانی، شعر خارجی، شاپور احمدی، شعر آلمانی، دانلود شعر انگلیسی، دانلود pdf شعر، دانلود شعر دوزبانه، اینگه برگ باخمن، دانلود شعر انگلیسی با ترجمه، برچسب‌ها: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر کلاسیک، شاعر آلمانی، شعر خارجی، شاپور احمدی، شعر آلمانی، دانلود شعر انگلیسی، دانلود pdf شعر، دانلود شعر دوزبانه، اینگه برگ باخمن، دانلود شعر انگلیسی با ترجمه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری