داروهای ممنوع در بارداری

داروهای ممنوع در بارداری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رضا پوردستگردان
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

داروهای ممنوع در بارداری یکی از مقولات مهم دوران بارداری استفاده از داروها در این دوران و تاثیرات آن بر جنین می باشد. هرچند در اغلب موارد پزشک در صورت اطلاع از بارداری در تجویز دارو دقت کافی دارد اما دانستن یکسری اطلاعات برای همه خانمهای باردار و کسانی که قصد بارداری دارند میتواند مفید باشد. هر عاملی که طی دوره تکامل رویانی و جنینی موجب تغییر دائمی در شکل یا کارکرد بخشهای مختلف بدن جنین شود تراتوژن یا آسیب زا وبعبارتی خطرناک نامیده می شود. این کلمه ریشه یونانی دارد و به معنی هیولاست. تراتوژنهایی که تاکنون شناخته شده اند شامل مواد شیمیایی - ویروسها - عوامل محیطی - فاکتورهای فیزیکی و داروهاست. داروهایی که به طور شایع در بارداری استفاده می شوند: ضد استفراغ، آنتی اسیدها، ضد درد، آنتی بیوتیکها، داروی کاهنده فشار خون، آرام بخشها، خواب آورها، داروهای مدر( ادرارآور) هستند. در این کتاب داروهای ممنوع در دوران بارداری و عوارض آنها در جنین شرح داده شده است. کلمات کلیدی: مراقبت های بارداری، رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، آشنایی با بیماری ها، داروهای ممنوعه دوران بارداری، دانلود کتاب زنان، مراقبت های بارداری، دانستنیهای بارداری، مشکلات زنان، میکروبیولوژی، برچسب‌ها: مراقبت های بارداری، رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، آشنایی با بیماری ها، داروهای ممنوعه دوران بارداری، دانلود کتاب زنان، مراقبت های بارداری، دانستنیهای بارداری، مشکلات زنان، میکروبیولوژی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری