خاطرات سیاسی جنرال عبدالقادر در گفت و گو با دکتر پرویز آرزو

خاطرات سیاسی جنرال عبدالقادر در گفت و گو با دکتر پرویز آرزو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پرویز آرزو
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

خاطرات سیاسی جنرال عبدالقادر در گفت و گو با دکتر پرویز آرزو جنرال عبدالقادر از شخصیت های جریان ساز دیروز افغانستان بوده است. نزدیک به دو دهه نقش پر رنگی در سرنوشت سیاسی افغانستان داشته است. در کودتای بیست و شش سرطان داوود خان در برابر نظام فرساینده و پس روِ شاهی حضور داشت. فرمانده ی کودتای 7 ثور بود. وزیر دفاع افغانستان بود. به اتهام کودتا بر ضد حکومت نورمحمد تره کی و حفیظ الله امین به زندان افتاد و حکم اعدامش صادر شد. از زندان رها شد و معاون ببرک کارمل شد. دوباره وزیر دفاع شد. از وزارت برکنار شد. با روی کار آمدن داکتر نجیب الله از حزب حاکم بیرون شد. سفیر افغانستان در پولند شد. حالا او که در رویدادهای نزدیک به دو دهه نقشی پر رنگ داشته، پس از سالها خاموشی لب به سخن می گشاید. از آن سال های پر آشوب میگوید و گاهی داوری میکند. در برگ های این کتاب خواهید دید که جنرال عبدالقادر چگونه پس از چند دهه خاموشی، بی پرده و رُک –شیوه یی که در میان ما چندان جا افتاده نیست- از سهم خود در آن سالها می گوید. او پرده ها را بی پرده بالا میزند تا خواننده دریابد که امروزِ ما تداومِ دیروز و پریروزِ ماست. کلمات کلیدی: دانلود کتاب سیاسی، سیاست در افغانستان، درباره ژنرال عبدالقادر، خاطرات سیاسی جنرال عبدالقادر، دانلود کتاب خاطرات، تاریخ افغانستان، درباره افغانستان، دانلود زندگینامه، زندگینامه سیاسی، برچسب‌ها: دانلود کتاب سیاسی، سیاست در افغانستان، درباره ژنرال عبدالقادر، خاطرات سیاسی جنرال عبدالقادر، دانلود کتاب خاطرات، تاریخ افغانستان، درباره افغانستان، دانلود زندگینامه، زندگینامه سیاسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری