شعر زرد کاهی

شعر زرد کاهی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ناظم حکمت
  • مترجم : پرستو ارستو
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

شعر زرد کاهی کتاب زرد کاهی/ دو زبانه ی ترکی/ فارسی 44 شعر از شعرهای ناظم حکمت ناظم حکمت در سال ۱۹۰۲ در تسالونیکی متولد شد. پدربز رگ مادریِ ناظم، مصطفی پاشا Celaleddin از لهستان.میاید کنستانتین ،Borjenski اشراف زاده ای بود که پس از شکست قیام در برابر اتر یش و روسیه در سال ۱۸۴۸ به پاریس گر یخت و از آنجا به استانبول رفته، به اسلام گر وید و لقب پاشاگرفت. او به عنوان یک Türkologie. کتاب « Anciens Turcs « را نوشت که او را میتوان یکی از بنیان گذاران واقعی تمدن ترک بحساب آورد. ناظم در سال ۱۹۲۰ او به عضویت سازمان مقاومت آناتولی پیوست، در سال ۱۹۲۳ عضو حزب غیرقانونی کمونیست ترکیه شد و در فاصله ی سالهای بین ۱۹۲۲ – ۱۹۲۵ در دانشگاه مردمشناسی شرق مسکو، تحصیل کرد همان جایی که پی تابوت لنین راه افتاد. پس از بازگشت به ترکیه از سال ۱۹۲۵ در خفا زندگی کردتا اینکه ، مجبور به مهاجرت به اتحاد جماهیر شوروی سابق شد ودر ترکیه به صورت غیابی به ۱۵ سال زندان محکوم شد. در سال ۱۹۲۸، پس از بازگشت به میهن خود دوباره، زندان در انتظارش بود. او تنها چند سال در آزادی زندگی کرد، که ۱۲ سال از آنرا در تبعید بسر برد. زندان اورا دچار بیماری های کلیه، چشم، قلب و کبد کرد وپیوسته از بی خوابی رنج می برد. مبارزات مطبوعاتی، برای اقدامات همبستگی در سراسر جهان با حکمت در آن دوره، تحت فشارنفوذ بسیاری از روشنفکرانی مانند پیکاسو، آراگون، سارتر، نر ودا، برشت و دیگران زیاد هم موثر واقع نشد و در زندان باقی ماند. کلمات کلیدی: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر رمانتیک، شعر خارجی، دانلود pdf شعر، دانلود کتاب دو زبانه، دانلود شعر انگلیسی، شعر انگلیسی همراه با ترجمه، برچسب‌ها: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر رمانتیک، شعر خارجی، دانلود pdf شعر، دانلود کتاب دو زبانه، دانلود شعر انگلیسی، شعر انگلیسی همراه با ترجمه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری