داستان عشق نظامی و بانو آفاق

داستان عشق نظامی و بانو آفاق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : امیرحسین خنجی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

داستان عشق نظامی و بانو آفاق داستان عشق نظامی و بانو آفاق - همراه گزیده‌هائی از خسرو و شیرین نظامی آفاق یک کنیز زیباروی قفقازی بود که حاکم دربند بعنوان تحفه به نظامی بخشیده بود. نظامی درآن هنگام در عنفوان جوانی بود، و چونکه طلبه بود، منظومۀ مخزن الاسرار را سروده بود، که عموما رنگ و بوی سخنان یک پیر خردمند و کاردیده را میداد و سراسرش پند و اندرز حکیمانه بود. در همان جوانی هم بود که نظامی به لقبِ «حکیم» ملقب گردید. ولی این کنیز زیباروی که آفاق نام داشت، به یکباره فکر نظامی را تغیییر داد و او را به سرودن داستانهای عشقی کشاند و داستان زیبای خسرو و شیرین را آغاز کرد. کلمات کلیدی: داستان اجتماعی، دانلود داستان قدیمی، داستان فارسی، دانلود داستان pdf، داستان خسرو و شیرین، دانلود داستان عاشقانه، خسرو شیرین نظامی، برچسب‌ها: داستان اجتماعی، دانلود داستان قدیمی، داستان فارسی، دانلود داستان pdf، داستان خسرو و شیرین، دانلود داستان عاشقانه، خسرو شیرین نظامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری