بازگشت به زادبوم

بازگشت به زادبوم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فریدریش هولدرین
  • مترجم : شاپور احمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

بازگشت به زادبوم یوهان کریستین فریدریش هولدرلین (به آلمانی: Johann Christian Friedrich Hölderlin) (زاده ۲۰ مارس ۱۷۷۰ - درگذشته ۷ ژوئن ۱۸۴۳) شاعر آلمانی و از شخصیت‌های برجسته جنبش رمانتیسیسم بود. نام کامل او یوهان کریستین فردریش هولدرلین است. شعر غنایی‌اش جایگاه مهمی در رمانتیسم داشت. از آن‌جا که وی تحت تاثیر نظریات فلسفی هگل و شلینگ بود، به باور محققان نقش چشمگیری در حرکت روشنفکری آلمان ایفا کرد. هگل و شلینگ دو چهره‌ی برجسته‌ی تفکر رمانتیک آلمان هستند و رابطه‌ی دوستی‌شان با هولدرلین به رشد رمانتیسم در گذر به ایده‌آلیسم کمک کرد. اگرچه هولدرلین در ابتدا فقط شاعر بود و نوشته‌های زیادی در زمینه‌ی فلسفه نداشت اما وی به فلسفه اعتبار بخشید. شعر هولدرلین بسیار مهم است. او قالب شعر رمانتیک آلمانی را پایه گذاشت. فرهنگ و اسطوره‌های یونان مورد توجه او بود و این به‌خوبی در اشعارش نمایان است. وی در اشعارش اغلب از تصویر دنیای طبیعی الهام می‌گیرد که یکی از ویژگی‌های رمانتیسم است. کلمات کلیدی: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر رمانتیک، شاعر آلمانی، شعر خارجی، شاپور احمدی، شعر آلمانی، دانلود pdf شعر، برچسب‌ها: دانلود شعر، کتاب شعر، مجموعه شعر، شعر رمانتیک، شاعر آلمانی، شعر خارجی، شاپور احمدی، شعر آلمانی، دانلود pdf شعر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری