راه محبت

راه محبت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی طیب
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

راه محبت این کتاب توسط مهدی طیب گردآوری شده است. کتابی برای زیستن عاشقانه. کتابی برای حرکت در راه محبت و نور. کتابی برای دوست داشتن آفرییننده مهربان مهربانی.... در او ایل دهه ی شصت، خدای متعال توفیق درک محضر یکی از عارفان بزرگوار معاصر شیعی را نصیب مؤلّف این اثر نمود و تا اواخر سال 1381 ه.ش که آن بزرگوار خرقه تهی کرد و به جنّۀ اللّقاء پرواز نمود به فضل الهی، توفیق مزبور ادامه یافت. بیشترین اهتمام آن عارف گرانمایه در پرورش و رشد اخلاقی علاقمندان، متوجه ایجاد تحول در نگرش آنها به هستی و زندگی؛ به گونه ای که همه چیز را از منظر توحیدی و از مرآی جمال الهی بنگرند و نیز منعطف نمودن عشق و محبت آنان و متمرکز نمودن توجهشان به خدا و اولیای الهی، به گونه ای که از هر چه جز این، چه دنیوی و چه اخروی، فارغ گردند، و نیز ایجاد حسن ظنّ و اعتماد به خدا و اولیای الهی و حاکم ساختن روحیه ی تسلیم و رضا بر آنان بود. در محضر آن بزرگوار چنان روح رجاء و امیدواری به فضل الهی موج می زد که هر نومید و مأیوس از نجات و فلاح را شور و نیرو می بخشید و به وادی کمال رهنمون و در طریق وصال رهسپار می ساخت. مجموعه ای که هم اکنون در دست دارید، نخستین دفتر از نکاتی است که مؤلّف، طی قریب به دو دهه، در جلسات آن بزرگوار و از بیانات ایشان استفاده نموده و حتی المقدور با همان ادبیات گفتاری ساده و صمیمی و مؤثرّ ایشان به تحریر در آورده است و برای فراهم شدن زمینه ی استفاده ی بیشتر، نکات متنّوع بیان شده طی جلسات سالیان مزبور را به نحو موضوعی دسته بندی کرده است. لکن در این زمینه به سه نکته باید عنایت داشت؛ نخست اینکه ذکر هر عبارت در یک بخش الزاما به این معنی نیست که تنها پیام عبارت مزبور در قالب عنوان آن بخش خلاصه می شود، بلکه چه بسا در آن عبارت نکاتی در رابطه با دیگر بخش ها نیز وجود داشته باشد که برای پرهیز از حجیم تر شدن مجموعه ی حاضر، از ذکر مجدد آن عبارت در بخش های دیگر اجتناب شده است. دوم اینکه بیانات آن بزرگوار محدود به عناوین یاد شده نیست و لذا اگر توفیق الهی نصیب شد و دفترهای بعدی نیز تنظیم و منتشر شد، خوانندگان گرامی با بیانات ایشان در رابطه با عناوین دیگری نیز آشنا خواهند شد. سوم اینکه همه نکاتی که مؤلّف ذیل عناوین مذکور در این مجموعه، طی سال های مزبور از ایشان استفاده کرده نیز در این دفتر نیامده است و در دفترهای بعد، عبارات دیگری در رابطه با همین عناوین نیز ذکر خواهد شد. کلمات کلیدی: مهدویت، اهل البیت، دانلود کتاب مذهبی، خدا شناسی، دانلود کتاب عرفانی، شناخت عرفان، احادیث امام علی، شناخت محبت، برچسب‌ها: مهدویت، اهل البیت، دانلود کتاب مذهبی، خدا شناسی، دانلود کتاب عرفانی، شناخت عرفان، احادیث امام علی، شناخت محبت
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری